دبیر کمیته ملی المپیک:

بودجه کمیته ملی المپیک هنوز در مجلس تصویب نشده است

تهران (پانا) - دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت بودجه کمیته ملی المپیک هنوز در مجلس تصویب نشده، این امر طبیعی بوده در اولین جلسه فروردین بتوانیم بودجه فدراسیون‌ها را نهایی کنیم.

کد مطلب: ۱۴۶۹۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
بودجه کمیته ملی المپیک هنوز در مجلس تصویب نشده است

مناف هاشمی در  مراسم روز شهدای ورزشکار، ضمن خیرمقدم ویژه به مادران، پدران و خانواده شهدای حاضر در این مراسم، اظهار کرد: جامعه ورزش امروز با افتخار این مراسم را برگزار کرد. در کنار قبور شهدایی هستیم با سادگی در جنگ، حاضر شدند و افتخارآفرینان اصلی شهدا هستند که مدال‌شان، پلاکشان است. آن‌ها جان خود را فدا کردند تا ما امروز در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: باید از جامعه و کشوری که چنین جوانانی دارد، الگو و درس بگیریم و یادمان باشد که افتخارآفرینی امروز جامعه ورزش را مدیون جانفشانی شهدا هستیم. باید کاری کنیم که یاد و خاطره این عزیزان هیچ‌وقت فراموش نشود.

وی در جمع خبرنگاران نیز گفت: اول اردیبهشت روز شهدای ورزشکار است و به بهانه تولد شهید ابراهیم هادی، باید تولد همه شهدا را یادمان باشد. در کشور و جامعه ورزش مدیون خون شهدا هستیم. آنها با پلاک خود مدال های واقعی را به ملت ایران هدیه دادند. خدای نکرده اگر ذهن ما به سمت اقداماتی برود که در مسیر جمهوری اسلامی ایران نیست، باید یادمان به خون این شهدا بیفتد و عبرت بگیریم که با چه سادگی و چه خلوصی حضور پیدا کردند و جان خود را که عزیزترین چیزی است که هر انسانی برای آن ارزش قائل است، دادند تا امروز در آرامش اقدامات مختلف به ویژه در ورزش داشته باشیم. امروز هم باید خانواده شهدا و مردم ما و مسئولان و ورزشکاران این ایام مبارک را فراموش نکنند و به خدمت خانواده شهدا برسند و به آنها تبریک بگویند و تولد این عزیزان هرگز فراموش نمی‌شود.

هاشمی درباره بودجه فدراسیون‌ها، عنوان کرد: به جهت اینکه بودجه کمیته ملی المپیک هنوز در مجلس تصویت نشده، این امر طبیعی بوده در اولین جلسه فروردین بتوانیم بودجه فدراسیون‌ها را نهایی کنیم و در تلاش هستیم تا عدد نهایی به ما در مجلس اعلام شود. اما حدودا بین ۳۵ تا ۴۰ درصد بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ را به عنوان علی الحساب به همه فدراسیون‌ها خصوصا رشته‌های المپیکی و بازی‌های آسیایی واریز کردیم. سه رویداد بزرگ المپیک پاریس، داخل سالن تایلند و المپیک زمستانی را در ۱۴۰۳ داریم. این سه رویداد را الگو قرار دادیم و براین اساس پرداخت خوبی به فدراسیون‌ها داشتیم. در مراحل پایانی کسب سهمیه المپیک هستیم و با دو سهمیه‌ای که دیروز کشتی‌گیران کسب کردند، به عدد ۲۴ سهمیه رسیده‌ایم. امیدوار هستیم بین ۳۲ تا ۳۵ کسب سهمیه داشته باشیم و افتخارات خوبی برای ما در ۱۴۰۳ به ارمغان بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه عدد بودجه ما در سازمان برنامه و بودجه کاهش پیدا کرد و عدد ۵۰۰ میلیارد تومانی رویدادهای بین‌المللی که همواره در زمان رویدادها بود و عدد آن کم بود، حذف شده است. به هر دلیلی بررسی کردیم متوجه حذف آن نشدیم. به نظرم اشتباهی در سازمان برنامه و بودجه رخ داده بود و عزیزان آن را جبران و عدد دیگری را جایگزین کردند. امیدوارم در مجلس هم کمیسیون فرهنگی و تلفیق توجه ویژه‌ای به کمیته ملی المپیک داشته باشند و سه رویداد بزرگ را در ۱۴۰۳ برای جامعه داشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کارهای رونمایی لباس‌های ورزشکاران در حال انجام است و این لباس‌ها در حال نهایی شدن است و بعد از آن، رونمایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار