دبیرکل کمیته ملی المپیک مطرح کرد؛

پیش‌بینی ۱۵ تا ۲۰ سهمیه المپیک برای کاروان ورزش ایران

تهران (پانا) - دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت هیئت اجرایی تصمیم گرفت برای متوقف نشدن فرآیند کسب سهمیه المپیک، به فدراسیون‌های المپیکی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان کمک کند.

کد مطلب: ۱۴۶۳۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی ۱۵ تا ۲۰ سهمیه المپیک برای کاروان ورزش ایران

سیدمناف هاشمی در پایان سی و چهارمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک اظهار کرد: آخرین جلسه هیئت اجرایی در سال جاری امروز (سه‌شنبه، ۲۲ اسفندماه) با حضور همه اعضا برگزار شد. سال قبل در بحث کمک به فدراسیون‌ها، شاخص در نظر گرفتیم و به یک توافق رسیدیم که ملاک‌هایی در نظر بگیریم. مقرر شد، فدراسیون‌های المپیکی را ویژه ببینیم و در سال آینده هم در بودجه این موضوع را لحاظ کنیم.

وی افزود: سال آینده المپیک پاریس و بازی‌های داخل سالن تایلند و بازی‌های زمستانی را داریم. برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ هم برنامه‌هایی داریم تا ۲ سال و نیم قبل از مسابقات تصمیم گیری و برنامه ریزی کنیم. عزیزی رئیس فدراسیون گلف، پاکدل رئیس فدراسیون هندبال و گودرزی رییس سابق سه گانه به نمایندگی، از اعضای هیات اجرایی با تیم کارشناسان کمیته المپیک جلساتی برگزار می‌کنند، تا اعداد و رقم‌ها را نهایی کنیم و در جلسه فروردین ماه هیات اجرایی نهایی کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: یکی دیگر از مباحث جلسه ما درباره توسعه بازرگانی کمیته المپیک بود که اختیار کامل به ریاست کمیته المپیک داده شد، تا در این خصوص تصمیم بگیریم. همچنین درباره ناظران فدراسیون‌ها به توافق قطعی نرسیدیم، چون قرار شد خود کمیته المپیک افرادی در نظر بگیرید، تا تلاش‌ها و برنامه فدراسیون را نظارت کنند.

هاشمی از افزایش حقوق مدال‌آوران سابق المپیک در سال ۱۴۰۳ خبر داد و‌ گفت: با پیشنهاد بهداد سلیمی تصمیم گرفتیم حقوق مدال آوران المپیکی که از صندوق حمایت هم پول می‌گرفتند را افزایش دهیم. بر این اساس، حقوق این عزیزان از سوی کمیته در سال آینده ۵ میلیون تومان خواهد بود و حقوقی که از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان دریافت می‌کردند نیز پابرجا خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: ریاست کمیته ملی المپیک گزارشی درباره حمایت از فدراسیون‌ها ارائه کرد. ما سال ۱۴۰۲ تا برج ۹ بودجه ۱۰۰ درصد فدراسیون‌ها را پرداخت کردیم و طبق متمم اول هم ۵۰ میلیارد تومان را تزریق کردیم و به فدراسیون‌های المپیکی، هم طبق متمم ۲ مبلغی نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان پول پرداخت خواهیم کرد.

هاشمی درباره شرایط فدراسیون تیراندازی گفت: رییس این فدراسیون در جلسه امروز گزارش مفصلی ارائه داد و برنامه‌ها و درخواست‌های خود را گفت. تیراندازی ۴ سهمیه کسب کرده و ۳ سهمیه احتمالی، هم در راه است و ان‌شاالله در المپیک امیدوار به این رشته هستیم.

وی با اشاره به حمایت قاطع از فدراسیون‌ها، خصوصاً رشته‌های المپیکی افزود: ان‌شاالله فروردین ماه هم به فدراسیون‌ها پرداختی داریم و نمی‌توانیم به فدراسیون‌هایی که دنبال سهمیه هستند پرداختی نداشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درخصوص شانس کسب سهمیه، گفت: پیش‌بینی ما بین ۱۵ تا ۲۰ سهمیه المپیک است و این فرایند دنبال می‌شود و پشتیبانی لازم انجام شده است و در موازات با کسب سهمیه، کار‌ها را انجام داده‌ایم. ضمن اینکه یک تعداد هم از طریق وایلد کارت سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد. درخصوص البسه هم بخش خصوصی حضور پیدا کرده و اگر نهایی شود، این موضوع را رسانه‌ای خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حقوق ورزشکارانی که سهمیه پاریس گرفته‌اند پرداخت می‌شود یا خیر، گفت: حقوق کسانی که سهمیه گرفته‌اند در حال پرداخت است. کسانی هستند که ۱۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، برخی‌ها ۸۰ میلیون تومان و افرادی هم هستند که ۱۵ میلیون تومان می‌گیرند. طبق شاخص‌های مدنظر ما المپین‌ها حقوق می‌گیرند.

هاشمی در پایان با اشاره به رشته‌هایی که در بازی‌های داخل سالن آسیا تایلند آذر سال ۱۴۰۳ شرکت خواهند کرد، گفت: قرار است ۳۸ رشته در بازی‌های داخل سالن شرکت کنند که عمدتاً رشته‌های رزمی هستند. البته رشته‌هایی مثل فوتسال، کبدی، بسکتبال سه نفره و ... هم در این بازی‌ها حضور خواهند داشت. ضمن اینکه دو رشته از این ۳۸ رشته به شکل نمایشی خواهند بود. ضمن اینکه هنوز سرپرست کاروان مشخص نشده است.

منبع : کمیته ملی المپیک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار