ورزش در آیینه فجر انقلاب اسلامی؛

مدال‌های ماندگار وزنه‌برداری در تاریخ انقلاب اسلامی

فرزندان مدال آور انقلاب در نبرد با فولاد سرد را در تاریخ انقلاب اسلامی بشناسید؟

تهران (پانا) - وزنه‌برداری از رشته‌های پر مدال در تاریخ ورزش کشوردر میادین مختلف آسیایی، جهانی و المپیک، تا کنون در نبرد با فولاد سرد، مدال‌های رنگارنگی را به تالار افتخارات ورزش ایران در دوران انقلاب اسلامی اضافه کرده است.

کد مطلب: ۱۴۴۴۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مدال‌های ماندگار وزنه‌برداری در تاریخ انقلاب اسلامی

محمود نامجوی استثنایی‌ترین ورزشکار تاریخ ایران است، مدال طلای ۳ دوره پیاپی حضور در مسابقات قهرمانی جهان و مدال‌های نقره و برنز ادوار المپیک را در کارنامه دارد.

محمد نصیری، هم که در جمع ۱۰ وزنه‌بردار برتر تاریخ وزنه‌برداری جهان قرار دارد، مدال‌های طلا، نقره و برنز ادوار المپیک را برسینه دارد. طی چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی و امروز که وارد جشن تولد چهل و پنج سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌شویم، وزنه‌برداری همواره پرچم پر افتخار نظام جمهوری اسلامی را در میادین معتبر ورزشی، از آسیایی تا المپیک به اهتزاز در آورده است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ورزش کشور، زیر سایه گسترده تحریم‌های ناجوانمردانه علیه نظام جمهوری اسلامی، در میادین بزرگ دنیا برای میهن اسلامی همواره، افتخارآفرین بود و در صحنه ورزش هم شانه دشمنان ایران را به خاک ذلت چسبانده است. قهرمانانی بزرگ در بیش از چهار دهه که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، به جهان معرفی شدند. یکی از این نام‌ها، حسین رضازاده است که در لیست ۱۰ وزنه بردار برتر تاریخ جهان در کنار نام‌های بزرگ و پرافتخاراین رشته در دنیا قرار دارد.

هرکول ایرانی در طول دوران درخشان خود، موفق به کسب ۲ طلای المپیک در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴، ۴ قهرمانی جهان و ۵ قهرمانی آسیایی شده است و در طول دوران حرفه‌ای، عنوان قوی‌ترین مرد جهان را به دست آورده است.

بهداد سلیمی کردآسیابی قهرمانی، متولد انقلاب در ۱۷ آذر ۱۳۶۸ در قائم‌شهر، نشان طلای المپیک لندن ۲۰۱۲ را برسینه دارد. در تالار افتخارات سلیمی به عنوان یکی از وزنه‌برداران طلایی تاریخ ورزش ایران در بازی‌های المپیک لندن، مدال‌های رنگارنگ جهانی۲ نشان طلا در ادوار قهرمانی جهان و ۳ نشان طلای آسیا و مدال طلا بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو ۲۰۱۰ دیده می‌شود.

بهادر مولایی، یکی دیگر از قهرمانان متولد انقلاب، مدال‌های خوش رنگ قهرمانی جهان و مسابقات آسیایی را در کارنامه دارد. سید علی حسینی قهرمانی دیگر متولد انقلاب، مدال نقره رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ را در کنار نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ کسب کرده است، علی داوودی دیگر قهرمان کشورمان در نبرد با فولاد سرد در میادین جهانی و آسیایی، متولد انقلاب است و مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ویترین این قهرمان ورزش کشور در کنار مدال‌های رنگارنگ جهانی و آسیایی می‌درخشد.

سجاد انوشیروانی، یکی دیگر از فرزندان و قهرمانان متولد انقلاب است که امروز بر کرسی هدایت فدراسیون وزنه‌برداری تکیه زده است و مدال نقره را بروی تخته المپیک لندن ۲۰۱۲ شکار کرده است و مدال‌های رنگارنگ چهانی و آسیایی را در کارنامه دارد.

کیانوش رستمی، این مرد طلایی وزنه‌برداری ایران که این روزها کنار نبرد با فولاد سرد، با ناکامی هم دست و پنجه نرم می‌کند، مدال طلای وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۱۶ و نشان نقره المپیک لندن را در تالار افتخارات ورزش ایران به نمایش گذاشته است.

فصل درخشش فرزندان انقلاب در نبرد با فولاد سرد در میادین بزرگ دنیا به اینجا ختم نمی‌شود، امروز قهرمانان وزنه‌برداری کشورمان جا پای بزرگان گذاشته‌اند و در میادین بین‌المللی می‌درخشند.

یکی دیگر از افتخارات ورزش کشور در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی، نگاه ویژه به ورزش بانوان است و رشدی که در این زمینه به خصوص در دنیای نبرد با فولاد سرد شاهد آن هستیم.

وزنه‌برداران دختر ایران در میادین بین‌المللی، دوشادوش مردان پر افتخار وزنه‌برداری ایران در آسیا، آمار خوبی در بحث رکوردزنی دارند. تیم‌های ملی مردان و زنان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴، به میزبانی ازبکستان حضور پیدا خواهند کرد.

«عبدالله بیرانوند، علیرضا عباسپور و علی عالی‌پور در تیم مردان و در تیم وزنه‌برداری بانوان، ریحانه کریمی، فاطمه کشاورز، سیده الهام حسینی، الهه رزاقی و کیژان مقصودی»، به مصاف فولاد سرد آسیا در این پیکارها خواهند رفت. این مسابقات، از ۱۳ بهمن، به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار خواهد شد.

پرافتخارترین دوران وزنه‌برداری کشور را درتاریخ انقلاب اسلامی شاهدیم

به بهانه آغاز چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بررسی وضعیت وزنه‌برداری در دوران انقلاب اسلامی، با کوروش باقری، یکی دیگر از فرزندان انقلاب و دارنده مدال طلای رقابت‌های جهانی ۲۰۰۱ ترکیه در کنار مدال‌های رنگارنگ جهانی و آسیایی و مربی فعلی تیم وزنه برداری بانوان ایران به گفت‌وگو نشستیم، این قهرمان وزنه‌برداری کشور در آغاز مصاحبه، با تبریک ایام دهه مبارک فجر، اظهار کرد: «وزنه‌برداری در دوران انقلاب اسلامی، رشته‌ای پر مدال در ادوار مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی بوده است و قهرمانان بزرگی را به دنیا معرفی کرده است.»

مرد طلایی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۰۱ افزود: «پرافتخارترین دوران وزنه‌برداری کشور را درتاریخ انقلاب اسلامی شاهدیم و قهرمانان جوانی بر بام جهان و آسیا درخشیدند و برای ایران اسلامی، افتخار کسب کردند که بسیار حائز اهمیت است.»

باقری تأکید کرد: «مدال‌های ماندگاری را در تاریخ وزنه‌برداری کشور در دوران انقلاب اسلامی در آلبوم افتخارات ورزش ایران ثبت کردیم.»

مرد طلایی وزنه‌برداری ایران بیان کرد: «وزنه‌برداری در تربیت قهرمانان در دوران انقلاب اسلامی، بسیار موفق بوده است و نام‌های بزرگی را به وزنه‌برداری دنیا معرفی کرده است. افتخارات مردان وزنه‌بردار ایران در میادین بزرگ جهانی و المپیک بی‌نظیر بوده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار