آخرین بازی تدارکاتی قبل از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳؛

‌ایران -‌ اندونزی؛ محرمانه برای شروع شگفتی

داداش‌‌زاده: حریفان مرحله گروهی نمی‌توانند تیم ملی ایران را به چالش بکشند/ یاران قلعه‌نویی دنبال شکستن طلسم چهار دهه ناکامی در آسیا هستند

تهران (پانا) - تیم ملی فوتبال ایران در اولین ‌گام از جام ملت‌های آسیا به مصاف فلسطین خواهد رفت، تیمی که تا قبل از آغاز این رویداد مهم فوتبالی قاره کهن، مقابل تیم‌های اندونزی، چین، ویتنام، عمان، تاجیکستان، لبنان، استرالیا و ازبکستان موفق به کسب پیروزی نشده و دو تساوی و 6 شکست در کارنامه دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
‌ایران -‌ اندونزی؛ محرمانه برای شروع شگفتی

‌تیم فوتبال فلسطین در 6 ماه گذشته در مسیر دیدارهای تدارکاتی بُردی نداشته است، ولی فیفا‌دی‌های قوی برگزار کرده است، استرالیا و ازبکستان از تیم‌های قدر فوتبال آسیا هستند، فلسطین بعد از گذر از تونل وحشت فیفا‌دی، مقابل تیم ملی فوتبال ایران صف‌آرایی خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در این گروه با تیم‌های فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات ‌هم‌گروه است.

امروز تیم ملی فوتبال ایران در قطر در یک دیدار تدارکاتی به مصاف تیم فوتبال اندونزی می‌رود، امیر قلعه‌نویی طراحی دیدار با این تیم را بخاطر نزدیکی فوتبال این تیم نسبت به هنگ‌کنگ انجام داده است.

تیم فوتبال اندونزی قبل از تجربه اولین دیدار خود در جام ‌ملت‌های 2023 مقابل ایران، دو دیدار دوستانه با تیم فوتبال لیبی انجام داد. این تیم شکست‌ از تیم فوتبال عراق و تساوی برابر تیم فوتبال فیلیپین را نیز در کارنامه دارد.

دیدار تیم ملی فوتبال ایران با اندونزی امشب پشت درب‌های بسته برگزار خواهد شد، امیر قلعه نویی در این دیدار ترکیب اصلی را در آزمونی مهم محک خواهد زد و به شکل مخفی تاکتیک‌های اصلی خود را پیاده خواهد کرد.

اولین بازی ایران در جام‌ملت‌های آسیا یکشنبه 24 دی ساعت 21 مقابل فلسطین برگزار خواهد شد و در دیدار دوم به مصاف هنگ‌کنگ خواهد رفت.

تیم ملی فوتبال فلسطین هم در یک دیدار تدارکاتی پشت درب‌های بسته به مصاف تیم فوتبال عربستان می‌رود، تیمی که لیگ باشگاهی این کشور با حضور ستارگان فوتبال دنیا به کهکشانی‌های فوتبال آسیا معروف شده است. ‌فوتبال عربستان در این شرایط به یکی از مدعیان فتح قله جام ملت‌ها تبدیل شده است، آن هم به لطف ستارگان آسیا، عیار فوتبال این کشور بالا رفته است.

سایت بولاتایم اندونزی در آستانه دیدار تدارکاتی این تیم مقابل تیم ملی فوتبال ایران به بررسی وضعیت خط حمله ایران، با محوریت طارمی پرداخت و نوشت: «در دیدار بعدی، مهدی طارمی، سلطان گل لیگ پرتغال، مقاومت خط دفاعی تیم ملی اندونزی را محک خواهد زد.»

در ادامه آمده: «مشخصاً مهدی طارمی یک گلزن سرسخت است که در لیگ پرتغال بازی می‌کند. مهدی طارمی در دوران حرفه‌ای خود توانست دو بار پیاپی آقای گل لیگ پرتغال شود. این مسابقه محکی فوق‌العاده برای شین تائه یونگ خواهد بود تا عملکرد خط دفاعی تیمش را برابر پادشاه گلزنی فوتبال پرتغال ارزیابی کند.»

بهزاد داداش‌زاده پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با پانا در آستانه دیدار اول تیم ملی فوتبال ایران مقابل فلسطین، اظهار داشت: «امیر قلعه‌نویی دیدارهای تدارکاتی خوبی را برگزار کرده است و دیدار با اندونزی، برای آشنایی بیشتر با سبک بازی هنگ‌کنگ است.»

پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: «‌تیم ملی فوتبال ایران در گروه آسانی قرار دارد، فلسطین، هنگ‌کنگ و حتی امارات، حریفانی نیستند که بخواهند در مرحله گروهی فوتبال ایران را به چالش بکشانند.»‌

داداش‌زاده تأکید کرد: «روی کاغذ تیم ملی فوتبال ایران به‌عنوان تیم اول از این گروه صعود خواهد کرد، ولی فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است در داخل مستطیل سبز بیفتد.»

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه بارها گفتیم مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش مثلث زهردار فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا هستند، تصریح کرد‌: «با آغاز این رقابت‌ها، قطعاً از لژیونرهای فوتبال ایران بیشتر خواهیم شنید.»

داداش‌زاده با بیان اینکه قدرت‌های فوتبال آسیا به خوبی ساختار تیم ملی فوتبال ایران را آنالیز کرده‌اند، اضافه کرد: «زیرا ایران از قدرت‌های اصلی فوتبال آسیا و از مدعیان اصلی فتح جام این پیکارهاست.»

یاران قلعه‌نویی دنبال شکستن طلسم چهار دهه ناکامی فوتبال ایران

پیشکسوت فوتبال کشورمان با تأکید بر اینکه یاران قلعه‌نویی دنبال شکستن طلسم چهار دهه ناکامی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا هستند، گفت: «رسیدن به این هدف با وجود تیم‌هایی مثل استرالیا، کره و ژاپن راه سختی است، ولی غیر ممکن نیست، زیرا مردان فوتبال ایران در سخت‌ترین شرایط بهترین نتایج را در میادین بین‌المللی کسب کرده‌اند.»

داداش‌زاده خاطر‌نشان کرد: «امیدواریم شاهد پیروزی‌ها و موفقیت‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا باشیم.»

ملی‌پوشان فوتبال ایران پس از سفر به قطر شب گذشته نخستین تمرین خود را در دوحه برگزار کردند. با توافق انجام شده میان تیم‌های ایران و اندونزی، دیدار تمرینی این دو تیم امروز (سه‌شنبه، ١٩ دی) از ساعت 18:30 پشت درب‌های بسته آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار