رقابت‌های آزاد اروپا؛ نایب‌قهرمانی پاراتکواندوکاران ایران در فرانسه

تهران (پانا) - تیم ملی پاراتکواندو ایران با کسب ۲ طلا و ۴ برنز و عنوان نایب‌قهرمانی، به کار خود در رقابت‌های آزاد اروپا به میزبانی فرانسه خاتمه داد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رقابت‌های آزاد اروپا؛ نایب‌قهرمانی پاراتکواندوکاران ایران در فرانسه

به گزارش ایرنا، این دوره از مسابقات با حضور ۱۳۰ پاراتکواندوکار از ۳۱ کشور جهان به میزبانی فرانسه برگزار و در پایان تیم ملی کشورمان موفق به کسب ۲ طلا و ۴ برنز شد.

مریم عبدالله‌پور و حامد حق‌شناس، ۲ نشان طلا کسب کردند. روزا ابراهیمی، رومینا چمسورکی، سعید صادقیان پور و علیرضا بخت هم برنزی شدند.

در پایان این رقابت‌ها تیم ایران پس از ترکیه (۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز) به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم‌های مکزیک و بریتانیا نیز سوم و چهارم شدند.

نتایج نمایندگان ایران به شرح ذیل است:

در گروه بانوان، مریم عبدالله پور در وزن ۴۷- کیلوگرم هفته رویایی را پشت سر گذاشت و پس از کسب نشان طلای قهرمانی اروپا (تیم ایران به‌عنوان میهمان حضور داشت) این بار در فینال تورنمنت آزاد فرانسه با کنار زدن «اکینچی» از ترکیه در فینال با نتیجه ۱۹ بر یک طلای این رویداد را به خود اختصاص داد. او پیش از فینال نمایندگان ترکیه و مکزیک را پشت سر گذاشته بود.

ابراهیمی در دیدار نخست در وزن ۵۷- کیلوگرم، نماینده مکزیک را در راند طلایی شکست داد و در نیمه نهایی مقابل «غمزه گرودل» از ترکیه در راند طلایی بازی را واگذار کرد و برنزی شد.

در وزن ۶۵- کیلوگرم، چمسورکی در دور نخست نماینده ترکیه را شکست داد و سپس در نیمه نهایی برابر «بث مونرو» باخت و به نشان برنز رسید.

در وزن ۶۵+ کیلوگرم، لیلا میرزایی در دیدار اول برابر نماینده مراکش تن به شکست داد و حذف شد.

رقابت‌های آزاد اروپا؛ نایب‌قهرمانی پاراتکواندوکاران ایران در فرانسه

در گروه آقایان و در وزن ۶۳- کیلوگرم، صادقیان‌پور در دور نخست استراحت کرد و سپس در یک چهارم نهایی نماینده آرژانتین را شکست داد. او در نیمه نهایی مقابل «توخیرف» از ازبکستان ۱۵ بر ۱۱ باخت و نشان برنز بسنده کرد.

مهدی پوررهنما در وزن ۷۰- کیلوگرم در مبارزه نخست مقابل اسماعیل عمارو از آمریکا باخت و حذف شد.

علیرضا بخت در وزن ۸۰- کیلوگرم، دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد. سپس برابر نمایندگانی از بریتانیا و کره جنوبی به برتری رسید و راهی دور نیمه نهایی شد. بخت در این مرحله برابر «لوئیز ناجرا» از مکزیک در راند طلایی بازی را واگذار کرد و برنزی شد.

در وزن ۸۰+ کیلوگرم، حق‌شناس نمایش فوق العاده ای داشت و به طلا رسید. حق‌شناس در مرحله یک چهارم نهایی نماینده ازبکستان را شکست داد و در نیمه نهایی نماینده قزاقستان را از پیش‌رو برداشت و در مبارزه پایانی برابر «ایتو چیکارا» از ژاپن پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار