برترین‌های نیم فصل لیگ برتر فوتبال؛ رقابت میلیمتری پرسپولیس با ‌مدعیان

تهران (پانا) - نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار شد که صدرنشین نیم فصل نسبت به سایر تیم‌ها عملکرد نسبتا بهتری داشت.

کد مطلب: ۱۳۳۷۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برترین‌های نیم فصل لیگ برتر فوتبال؛ رقابت میلیمتری پرسپولیس با ‌مدعیان

‌لیگ برتر فوتبال به نیمه رسید، البته هنوز یک بازی معوقه بین تیم‌های آلومینیوم اراک و گل گهر سیرجان باقی مانده است و شاید همین تک بازی آمار نیم فصل اول را تحت تاثیر قرار بدهد.

رقابت ۴ تیم برای تصاحب صدر جدول در نیم فصل اول لیگ نزدیک و جذاب بود و سرانجام پرسپولیس جایگاه اول را تصاحب کرد.

تهران با ۴ تیم بیشترین سهم را در لیگ برتر داشت؛ پرسپولیس، استقلال، هوادار و پیکان نمایندگان پایتخت در لیگ برتر بیست و دوم هستند؛ خوزستان و کرمان هم هر کدام با ۳ سهمیه در رتبه بعدی قرار گرفتند.

۴ سرمربی در نیم فصل از نیمکت خودشان کنار رفتند یا برکنار شدند. از جمع ۲۰ سرمربی‌ای که روی نیمکت ۱۶ تیم لیگ برتری نشستند ۵ نفر خارجی و بقیه مربیان وطنی هستند. قربان بردیف سرمربی ترکمنستانی و روس تبار تراکتور در میانه‌های فصل از این تیم جدا شد و پاکو خمس اسپانیایی جانشین وی شد.

بهترین خط حمله را سپاهان با ۲۱ گل زده در اختیار دارد، پرسپولیس و گل گهر با ۲۰ گل بعد از سپاهان بهترین خط حمله را دارند و ضعیف‌ترین خط حمله نیم فصل نخست لیگ برتر در اختیار تیم پیکان با ۷ گل زده است. تیم نفت مسجدسلیمان هم با ۳۵ گل خورده بدترین آمار را از این حیث در نیم فصل اول داراست.

تیم پرسپولیس با ۹ برد بیشترین تعداد برد را به خودش اختصاص داد و تیم‌های مس کرمان و نفتی‌های آبادان و مسجدسلیمان فقط از ۲ بازی ۳ امتیاز را کسب کردند. رکورد تساوی هم به تیم فوتبال مس رفسنجان با ۱۰ تساوی رسید.

پرسپولیس و مس رفسنجان با یک شکست کمترین باخت را تا پایان نیم فصل نخست دارند در حالیکه بیشترین شکست سهم تیم نفت مسجدسلیمان با ۱۰ باخت است.

در جمع گلزنان لیگ برتر فوتبال محمد عباس زاده و یورگن لوکادیا با ۶ گل در صدر قرار دارند در حالی که آقای گل پرسپولیسی نیم فصل قراردادش را با این تیم فسخ کرد و جدا شد.

در جدول گلساز‌های لیگ برتر هم ریکاردو آلوز از تراکتور با ۸ پاس گل بهترین عملکرد را در نیم فصل نخست داشته است و بعد از این بازیکن فرشاد احمدزاده از سپاهان و مهدی ترابی از پرسپولیس با ۵ پاس گل قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار