‌در گفت‌وگو با پانا:

اسماعیل حلالی: پرسپولیس فوتبال بازی نمی‌کند، از روی اتفاق به گل می‌رسد

لیگ ما از سطح آماتور هم ضعیف‌تر است‌/ ‌بازیکن نباید فقط دنبال گرفتن پول باشد/ نمی‌توانم چشمم را روی ضعف‌های تیم ببندم

تهران (پانا) - اسماعیل حلالی یکی از پیشکسوتان تیم پرسپولیس است که با این تیم توانسته است به قهرمانی لیگ و جام حذفی ایران برسد. او این روزها انتقادهایی بسیاری از روند فعالیت صدرنشین فعلی لیگ دارد و معتقد است پرسپولیس فوتبال بازی نمی‌کند و از روی اتفاق به گل می‌رسد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیل حلالی: پرسپولیس فوتبال بازی نمی‌کند، از روی اتفاق به گل می‌رسد

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برتری خفیف پرسپولیس مقابل مس رفسنجان گفت: «در فوتبال دو بحث وجود دارد؛ فنی و نتیجه. پرسپولیس از حیث نتیجه‌گیری موفق عمل کرده است و صدر جدول را دارد. این تیم توانسته خیلی اقتصادی بازی‌ها را ببرد و به‌جز یک بازی، با کمترین گل‌زده توانسته سه امتیاز را بگیرد. وقتی تیمی چنین روندی دارد، از حیث نتیجه نمره قبولی می‌گیرد اما ازلحاظ ارائه فوتبال و بحث عملکرد فنی اگر بخواهیم ریز شویم واقعاً نه‌. این تیم اصلاً در حد نام و اعتبارش بازی نکرده است. شاید تنها بازی خوب نیم مقابل هوادار بود که ۳ گل زدیم. بقیه بازی‌ها با زور و شاید خوش‌شانسی بردی آوردیم و در برخی دیدارها هم که مساوی شدیم.»

وی افزود: «مقابل مس رفسنجان تیم ما اصلاً هیچ موقعیت گلی نداشت. اگر آن پنالتی اتفاق نمی‌افتاد، شک نکنید که گل نمی‌زدیم. در مقابل تیم حریف ۲، ۳ موقعیت خیلی خوب گیر آورد که اگر خوش‌شانس نبودیم شاید بازی را می‌باختیم. دریغ از یک حمله درست‌وحسابی. دریغ از یک پاس عمقی. دریغ از یک حرکت ترکیبی. دریغ از یک حرکت انفرادی و خلاقیت فردی. تیم از هر لحاظ افت کرده است. شاید خیلی از اتفاقات در به وجود آمدن این شرایط نقش داشته باشد اما بازیکنان نباید این‌قدر بی‌تفاوت باشند.»

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: «بازیکنانی که امسال داریم واقعاً در هر پست عالی هستند. من اگر نقدی می‌کنم به خاطر خودشان است. ترابی واقعاً مقابل مس چکار کرد که من ندیدم و شما دیدید؟ یا بازیکنان دیگر؟ من توانایی بازیکنان پرسپولیس را می‌شناسم و می‌دانم این‌ها خیلی بیشتر از این‌ها توان فنی دارند. برای خودشان هم بهتر است که پیشرفت کنند. نه می‌شود حرف بزنم و نه حرف نزنم. حرف که می‌زنم، می‌گویند پیشکسوت نیستی و دنبال پست و مقام هستی. من هیچ‌چیزی جز موفقیت پرسپولیس نمی‌خواهم. همیشه هم حامی تیم و بازیکنان بودم. نمی‌توانم چشمم را روی کیفیت بد تیم ببندم و حرفی نزنم.»

اسماعیل حلالی گفت: «بدن‌ساز برانکو طوری با بازیکنان کار می‌کرد که ما با ۱۳ بازیکن هم لیگ را گرفتیم و هم به فینال آسیا رسیدیم. الان هم مربی خارجی داریم. مگر مربی خارجی می‌آوردیم تا کیفیت تیم بالاتر بود و بازیکنان پیشرفت کنند؟ پس چه اتفاقی افتاده که تیم روزبه‌روز و بازی به بازی بدتر می‌شود؟ یک روز پول بازیکن دیر شود، زمین و زمان را به هم می‌دوزند و به فیفا نامه می‌زنند. حالا وقتی کسی از بازی‌شان انتقاد می‌کند، ناراحت می‌شوند. بازیکن پول می‌گیرد که فوتبال خوب ارائه دهد نه اینکه هر هفته بدتر شود.»

وی تأکید کرد: «لیگ ما نوسان دارد. تیم‌ها هنوز نتوانسته‌اند خودشان را پیدا کنند. شاید بعد از جام جهانی تیم‌ها بتوانند با خیال راحت‌تری فوتبال بازی کنند اما آنچه مسلم است واقعاً لیگ ما از سطح آماتور هم ضعیف‌تر است. اکثر بازی‌ها با مساوی تمام می‌شود. به‌زور تیم‌ها گل می‌زنند و با کمترین اختلاف نتایج رقم می‌خورد. باید برای شناختن مدعیان اصلی تا نیم‌فصل دوم صبر کرد.»

حلالی در پایان سخنان خود درباره مدعیان قهرمانی این فصل گفت:«هر تیمی بتواند ثبات در نتیجه‌گیری داشته باشد و امتیازها را جمع کند، شانس اول قهرمانی خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار