کاظم اولیایی در گفت‌وگو با پانا

فعلا بحث حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا مطرح نیست؛ نوع جریمه را AFC تعیین می‌کند

مصاحبه‌ها AFC را حساس کرد

تهران (پانا) - عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران به نکاتی درباره ماجرای حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
فعلا بحث حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا مطرح نیست؛ نوع جریمه را AFC تعیین می‌کند

کاظم اولیایی عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در گفت‌وگو‌با پانا، درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: «طبق نامه‌ای که از کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما رسیده این دو باشگاه تا روز دوشنبه وقت دارند تا برخی ایرادات را اصلاح و توضیحات لازم را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه بدهند؛ بنابراین این دو باشگاه هنوز به صورت رسمی از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشدند و این صحبت‌هایی که مطرح می‌شود تنها پیش‌داوری است و باید صبر کنیم تا روز دوشنبه که ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

وی در واکنش به این سوال که شواهد و قرائن نشان می‌دهد این دو تیم یا حذف شده‌اند یا در آستانه این موضوع هستند، اظهار کرد: «تمامی باشگاه‌های آسیایی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید یک‌ سری الزامات را بپذیرند و طبق قوانینی که برای آنها وضع شده عمل کنند. برای باشگاه‌های ایران پنجره‌ای باز شده و آنها موظف هستند مدارکی که آنها خواسته‌اند در این سامانه بارگذاری کنند تا بررسی‌های لازم از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت بگیرد. ما هم در کمیته استیناف وظیفه رسیدگی بر فرایند بارگذاری و ارسال مدارک را برعهده داریم.»

عضو کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای در مورد وضعیت دو باشگاه سرخابی‌ها در روز دوشنبه عنوان کرد: «مدارکی که از سوی باشگاه‌ها در سایت بارگذاری شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرد؛ متاسفانه به برخی مدارک ایراداتی گرفته بودند که حالا باشگاه‌های ایرانی باید مستندات و دفاعیات خود را به طور جامع و کامل ارائه کنند. البته باشگاه‌ها هم زمان کافی برای برطرف کردن این ایرادات نداشتند.»

اولیایی در پاسخ به این سوال که اگر مدارک مورد قبول قرار نگیرد، شاهد حذف سرخابی‌ها خواهیم بود، عنوان کرد: «اگر مدارک و دفاعیات هر دو باشگاه برای کنفدراسیون فوتبال آسیا قانع کننده باشد این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت؛ اما اگر آنها مدارک را نپذیرند باز هم حذفی در کار نیست و پرونده به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده می‌شود و تصمیم نهایی در مورد نمایندگان ایران در این کمیته گرفته می‌شود که ممکن است رای کمیته انضباطی، محرومیت، جریمه فدراسیون، باشگاه‌ها و حتی کمیته استیناف را به همراه خواهد داشت.»

وی با بیان اینکه مسئولان باشگاه‌ها اشتباه بزرگی مرتکب شدند و در این باره توضیح داد: «بعد از اینکه کمیته استیناف فرصت ۳ ماه به باشگاه‌ها داد تا نواقص را برطرف و مدارک را در سایت بارگذاری کنند؛ مصاحبه‌هایی از سوی مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر شد مبنی بر اینکه مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها صادر شد؛ در صورتی که این مجوز موقت بود و باشگاه‌ها طی مدت سه ماهه‌ای که به آن‌ها فرصت داده شده بود باید مدارک را بارگذاری و نواقص را برطرف می‌کردند.‌»

مدیرعامل اسبق استقلال و پاس ادامه داد: «این صحبت‌ها از سوی مسئولان باشگاه‌ها کنفدراسیون فوتبال آسیا را حساس کرد که چطور کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سه ماه به باشگاه‌ها فرصت داده تا ایرادات را برطرف کنند اما از آن طرف می‌گویند مجوز صادر شده است! این سوال باعث شد تا آنها به سمت راستی آزمایی بیایند و فرصت چند روزه به باشگاه‌ها داده‌اند تا مدارک را بارگذاری و نواقص را برطرف کنند. اگر هم دفاعیات این دو باشگاه با استانداردهای فوتبال و قوانین کنفدراسیون فوتبال منطبق باشد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و دفاعیات آنها مورد قبول واقع می‌شود. متاسفانه اشتباه بزرگ این بود که مدیران از صدور مجوز صحبت کردند و این مسئله را دچار حساسیت کردند. ما در کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای به دنبال این بودیم که تیم‌های ایرانی نواقص خود را برطرف کنند؛ اما زمانی که صحبت از صدور مجوز حرفه‌ای شد؛ آنها این سوال را مطرح کردند چطور کمیته استیناف مهلت سه ماهه داده و حالا مدیران از صدور مجوز صحبت می‌کنند. این مسئله کار را خراب کرد و کمیته استیناف هم زیر سوال رفت.»

اولیایی در پاسخ به این سوال که بحث سفر وزیر ورزش و شهاب‌الدین عزیزی خادم به مالزی و جلسه با شیخ سلمان به کجا رسید، عنوان کرد: «در روز جمعه که کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای برگزار شد، برخی پیشنهادات مبنی بر حضور وزیر ورزش به همراه رئیس فدراسیون به مالزی بود تا جلسه‌ای با رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا یرگزار کنند و از او بخواهند مهلت دوباره به تیم‌های ایرانی بدهند. الان نمی‌دانم این اتفاق انجام می‌شود یا خیر.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار