مرتضی کریمی در گفت‌وگو با پانا

بیانیه فدراسیون تکواندو فرار رو به جلو بود؛ رئیس فدراسیون باید تفکراتش را تغییر دهد

در جلسه کارشناسان ایرادها را گفتند اما بیانیه طور دیگری بود/ با این بیانیه ناامید شدیم

تهران (پانا) - سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران معتقد است بیانیه فدراسیون تکواندو درباره ناکامی در المپیک توکیو بدون نظر کارشناسان بوده است.

کد مطلب: ۱۲۱۱۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه فدراسیون تکواندو فرار رو به جلو بود؛  رئیس فدراسیون باید تفکراتش را تغییر دهد

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با پانا در واکنش به بیانیه فدراسیون تکواندو در مورد واکاوی نتایج المپیک توکیو گفت: « من در جلسه کمیته فنی نبودم، اما در جلسات کارشناسی شرکت کردم و متاسفانه بیانیه فدراسیون طوری تنظیم شده که همه نظرات کارشناسان و مسائلی را بازگو شده بی‌اهمیت جلوه داده شد. این بیانیه خیلی ساده و در واقع فرار رو به جلو بود. در واقع اصلا اصل موضوع این بود که افراد در کسب این نتایج چند درصد مقصر هستند.»

وی افزود: « وقتی یک تیم نتیجه کسب نمی‌کند در واقع کل مجموعه مقصر هستند. در جلسات کارشناسی اهالی تکواندو دیدگاه‌های خود را بیان و ایرادها را بازگو کردند. اما بیانیه‌ای که صادر شد طور دیگری بود. متاسفانه تکواندوی ما به لحاظ زیرساختی مشکلات زیادی دارد. این تیم از سال ۲۰۱۶ تا به الان نتوانسته نتیجه بگیرد. در این سال‌ها بازیکن‌سازی صورت نگرفت و حتی همین دو بازیکنی که در المپیک توکیو به میدان رفتند در زمان مقانلو تربیت شدند. تکواندو ایران ضعف برنامه دارد و کمیته فنی به هیچ کدام از این مسائل توجهی نکرد. این رشته از نقطه بد شروع کرد که به اینجا رسیده است. اصول اولیه در تکواندو ایران رعایت نشده و همین مسائل باعث شده تا نتیجه لازم کسب نشود. »

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو عنوان کرد: « فدراسیون در بیانیه‌ای که منتشر کرد علت ناکامی در المپیک را به مسائلی مثل وزن تکواندوکاران، کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی ربط داده بود. در صورتی که اصلا این طور نیست. وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد کل مجموعه مقصر هستند. ما برنامه‌ریزی درستی در تکواندو ایران نداریم. زیربنا‌سازی نکردیم و نیروهای جوان به میدان نیامدند. از آن طرف نتوانستیم رنکینگ را در جدول بالا بیاوریم. همه این مسائل باعث شده تا تکواندو به این روز بیفتد. »

کریمی تاکید کرد: « قطعا اگر به صورت جدی مشکلات تکواندو بررسی نشود، دوره‌های بعد هم نتیجه نخواهیم گرفت. من بارها گفتم تا زمانی که تفکرات و دیدگاه‌ها و همچنین جسارت تغییر وجود نداشته باشد تکواندو ایران نتیجه نخواهد گرفت. متاسفانه در این سال‌ها پشت بازیکنان عنوان‌دار پنهان شده‌ایم. در مورد سرمربی تیم ملی هم هر کسی که به خوبی از تکواندو مطلع باشد خودش می‌تواند قضاوت کند که آیا عسگری باید همچنان کارش را ادامه دهد یا از تیم ملی کنار برود.»

مربی تکواندو ایران عنوان کرد: « من نمیدانم مگر کرونا برای همه دنیا نبود، چرا باید در بیانیه فدراسیون این موضوع اصلاً مطرح شود؟ فدراسیون پزشکی ورزشی در ناکامی تیم تکواندو ایران چه نقشی داشته است؟ یا اصلاً سازمان تیم های ملی چرا باید مقصر شناخته شوند؟ مگر آنها در کارهای فنی دخالت می‌کردند؟! غیر از این است که بحث تدارکات و پشتیبانی را به نحو احسنت انجام می‌دادند‌. ضمن اینکه در دوران کرونا با وجود همه محدودیت ها اردوهای تیم ملی برقرار بود و اصلاً یکی از ایرادهای همین بود که اردوها مدت زمان طولانی برگزار شد. »

کریمی عنوان کرد: « تا زمانی که تفکرات در تکواندو ایران تغییر نکند و جسارت تغییر در اردوهای تیم ملی را نداشته باشیم، کارهای زیربنایی صورت نگیرد تکواندو همین وضعیت را دارد. باید جوانگرایی در تکواندو ایران اتفاق بیفتد تا نتایج آن را ببینیم. زمانی که من سرمربی تیم ملی تکواندو بودم بازیکنان بزرگی که در آن مقطع شاگرد من بودند، به خاطر جوانگرایی و پوست اندازی در بدنه تکواندو کنار گذاشتم و خیلی خوب یادم است که انتقادهای زیادی هم می‌شد. »

وی ادامه داد: « اما چون هدف جوانگرایی بود به این مسائل توجه نکردم و کار را پیش رو بردم. خوشبختانه با تغییراتی که اعمال شد و جوانان به میدان آمدند ما توانستیم مدال جهانی را توسط یک تکواندوکار جوان کسب کنیم. همین موضوع باعث شد منتقدین پذیرفتند باید در یک مقطعی جوانگرایی صورت بگیرد. حالا هم تکواندو ایران زمانی می‌تواند به نتیجه برسد که ابتدا در راس فدراسیون تفکرات تغییر کند و پس از آن جسارت تغییر در اردوهای تیم ملی اتفاق بیفتد. با این حال امیدوارم شرایط تکواندو بهتر از گذشته شود هرچند که انتشار این بیانیه همه ما را ناامید کرده است. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار