«داودی» تالاخادزه را به چالش خواهد کشید

تهران (پانا) - جوان اول وزنه‌برداری ایران که نخستین تجربه المپیکی خود را با کسب مدال نقره المپیک در این جشنواره ورزشی جشن گرفت سرمایه‌ای مطمئن برای نبرد با فولاد سرد در سال‌های پیش رو به شمار خواهد رفت و می تواند غول گرجستانی را با چالش مواجه کند.

کد مطلب: ۱۲۰۷۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
«داودی» تالاخادزه را به چالش خواهد کشید

به گزارش ایرنا، المپیک توکیو برای ایران مملو از خاطرات تلخ و شیرینی است که برخی از این خاطرات می‌تواند تا سال‌ها در ذهن علاقه‌مندان رشته‌های مختلف باقی بماند. یکی از اتفاقات مهم المپیک توکیو بازگشت هیجان به وزنه‌برداری ایران در دسته فوق سنگین بود. در این دسته هر چند که لاشا تالاخادزه با رکوردشکنی‌های متوالی عملاً خود را قدرت بلامنازع جهان فولاد سرد اعلام کرده اما در کنار این غول گرجستانی شاهد زورآزمایی جوان اول وزنه‌برداری ایران بودیم؛ جوانی که اکنون نه در مرزهای جغرافیایی ایران بلکه در ورزش جهان چهره‌ای شناخته‌شده به شمار رفته و انتظار می‌رود تا غول گرجستانی را با چالش سختی مواجه کند.

«لاشا تالاخادزه» در آوردگاه توکیو موفق شد با مهار ۲۲۳ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۲۶۵ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۴۸۸ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرده و به دومین مدال طلا خود در المپیک برسد.

علی داودی همان جوانی است که کارشناسان باور دارند به‌زودی عرصه را بر تالاخادزه نامدار تنگ خواهد کرد و وی دیگر مانند گذشته به‌راحتی در اندیشه گذر از رکوردهای موجود نیست. داودی که با کسب عنوان قهرمانی جوانان جهان و شکستن رکورد جهانی دسته فوق سنگین در رده سنی جوانان نامی برای خود دست‌وپا کرده بود، در سال ۲۰۱۹ در چین و ۲۰۲۰ در ازبکستان موفق به کسب مدال طلا وزنه‌برداری قهرمانی آسیا شد.

کسب این عناوین موجب شد تا بار دیگر دوست‌داران وزنه‌برداری شاهد بازگشت هیجان دسته فوق سنگین به فضای ورزشی جامعه باشند. داودی که در ۲۲ سالگی در آوردگاه المپیک خود را به‌عنوان یک مدعی معرفی کرد، از حالا کار خود را برای طراحی راهبرد موفقیت آمیز برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز خواهد کرد.

عملکرد داودی در دسته فوق سنگین و آرامش وی در زمان رقابت نشان از آن دارد که تمام افتخارات وی را نمی‌توان تنها در یک مدال نقره خلاصه کرد بلکه وی سرمایه‌ای طلایی به شمار خواهد رفت که در ادوار دیگر المپیک بیشتر نامش را خواهیم شنید. داودی جوان که با سن کم اکنون نامش در تالار افتخارات المپیک دیده می‌شود این قابلیت را دارد که در آینده جا پای بزرگانی همچون حسین رضازاده و بهداد سلیمی بگذارد.

علی داودی در رقابت های دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری در بازی های المپیک توکیو با مهار ۲۰۰ کیلوگرم در یکضرب و ۲۴۱ کیلوگرم در دوضرب و ثبت مجموع ۴۴۱ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار