تأکید وزیر آموزش و پرورش بر عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت مدارس دولتی
همدان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت مدارس دولتی تأکید کرد.
علیرضا کاظمی در جلسه شورای اداری استان همدان گفت: در ۲ مسیر، توسعه عدالت آموزشی را دنبال میکنیم. مسیر اول، محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی و مسیر دوم، ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی است. برای این منظور، تحلیل دقیقی در حوزههای مختلف انجام شده و برشهای استانی، منطقهای و نقطهای شناسایی شدهاند و به دنبال استفاده از ظرفیتهای عظیم مردمی و همکاریهای بین بخشی هستیم.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: برای این منظور، مدلها و الگوهای جدیدی تعریف شده و ۴ محور اصلی شامل توانمندسازی معلمان، تحول در روشهای تدریس، تحول در چیدمان کلاسها و بهروزآوری تکنولوژی و تجهیزات آموزشی مورد نیاز برای کیفیت آموزش تعیین شده است.
کاظمی ادامه داد: در ۲ محور اصلی دیگر یعنی توانمندسازی معلمان و تحول در روشهای تدریس، تلاشهای گستردهای انجام شده است. در همین راستا، شبکه راهبری آموزشی تولید کردهایم که از طریق آن به بهبود روشهای تدریس، چیدمان کلاسها و بهروزآوری تکنولوژی و تجهیزات آموزشی میپردازیم.
وی تأکید کرد: توسعه عدالت آموزشی در سطح استانها و شهرستانها با مشارکت استانداران و فرمانداران به طور گسترده پیگیری میشود و با همکاری تمامی نهادها و ارگانهای مرتبط، برنامههای توسعهای و بهبود وضعیت آموزشی با جدیت دنبال خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت مشارکت مردم در توسعه پایدار آموزشی تأکید کرد و گفت: اعتماد و همکاری مردم با نهادهای آموزشی میتواند زمینه تحقق عدالت آموزشی را فراهم کند. تمام پروژهها و برنامههای توسعهای باید با مشارکت مردم و استفاده از ظرفیتهای مردمی اجرا شود.
وی گفت: آرزوی ما فرهنگیان، کوچک انگاشته نشدن آموزش است؛ زیرا افرادی متوجه این مسأله نیستند که آموزش، اساس یک مملکت را میسازد. همیشه آرزوی بنده این بود که آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد؛ چرا که تمام کشورهای دنیا از این مسیر به توسعه دست یافتهاند. فرصت استثنایی خدا لطف کرده است.
ارسال دیدگاه