مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

برای ساخت آینده روشن باید در انتخابات شرکت کرد

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، شرکت در انتخابات را زمینه‌ساز ساخت آینده‌ای روشن برای ایران دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۵۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
برای ساخت آینده روشن باید در انتخابات شرکت کرد

رسول شیدایی در حاشیه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در شعبه اخذ رای به پانا گفت: «انتخابات، امری مهم و فریضه‌ای دینی است که مشارکت در آن تاثیر بسیاری در سرنوشت و آینده کشور خواهد داشت. شرکت در انتخابات، وظیفه‌ای حق و واجب است و فرزندان ایران با حضور خود، اقتدار کشور را رقم خواهند زد.»

وی با اشاره به فرموده‌های خداوند متعال در قرآن کریم افزود: «قرآن کریم می‌فرماید که «سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهیم مگر آنکه خود آن قوم بخواهند سرنوشتشان را تغییر دهند.» بنابراین شرکت در انتخابات نیز تغییر بزرگی در کشور را رقم خواهد زد.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان درخصوص رای‌اولی‌ها تصریح کرد: «مشارکت رای‌اولی‌ها در انتخابات، آثار مثبتی را در پی خواهد داشت و می‌توانند در سرنوشت جامعه و کشور خود دخیل باشند. دختران و پسران رای‌اولی باید دوستان خود را از گمراهی خارج کنند و آن‌ها را در صحنه‌ انتخابات همراهی کنند.» 

شیدایی در رابطه با تشویق دانش‌آموزان به مشارکت در عرصه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: «یکی از کارهایی که در مدارس صورت می‌گیرد، آموزش مهارت زندگی اجتماعی به دانش‌آموزان است. این مهارت شامل ترغیب دانش‌آموزان به مشارکت در عرصه‌های مختلف است که خیرات و برکات زیادی برای فرد و جامعه خواهد داشت.»

وی ادامه داد: «آینده کشور بستگی به حضور همیشه در صحنه مردم دارد. افزایش اقتدار و قدرت ملی در همه عرصه‌ها به‌خصوص عرصه‌های سیاسی و اجتماعی فقط با حضور مردم محقق می‌شود. پس برای ایران قوی و جاودان همه اقشار باید مشارکت کنند.» 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: «توسعه هر کشوری وابسته به نگاه مسئولان به دستگاه تعلیم و تربیت است و هر چقدر دیدگان مسئولان نسبت به این دستگاه، مثبت‌تر باشد، تاثیر آن در آینده کشور بیشتر خواهد بود. رئیس‌جمهوری که  به دنبال توسعه است باید نگاه بصیرانه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشد.» 

وی رئیس جمهور اصلح را فردی مردمی دانست و ادامه داد: «رئیس‌جمهور هر چقدر بیشتر شنوای صدای مردم باشد و بهتر زبان آنان را درک کند، یقیناً در اداره کشور موفق‌تر خواهد شد.»

شیدایی خاطرنشان کرد: «از همه هموطنان و به‌خصوص همشهریان درخواست می‌کنم که در آینده کشور خود سهیم باشند و شرکت در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را مد نظر خود قرار دهند؛ چراکه نمودی از مهارت زندگی اجتماعی است.»

دانش‌آموز خبرنگار: نازنین‌زهرا مرادی

نویسنده : نازنین زهرا مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار