لباس شهید تلنگری در خاطر ما

لالجین (پانا) - تیم پانا سعی دارد از پلاکی بی نشانه و از نشانی جاودانه یاد کند.

لینک کوتاه کپی شد
لباس شهید تلنگری در خاطر ما

 

همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر، در مسجد امام حسین (ع)، از لباس شهید اروجعلی شکری و پرچم حرم حضرت علی (ع) رونمایی شد.

شهید «اروجعلی شکری» شهید نیروی انتظامی شهر لالجین استان همدان که در سال‌های جنگ، در کرمانشاه خدمت می‌کرد.

شهید اروجعلی شکری در بهار سال ۴۲ در خانواده‌ای کشاورز در لالجین دیده به جهان گشود و به علت همزمانی تولدش با ماه مبارک رمضان، نام او اروجعلی گذاشته شد.

وی در تابستان سال ۶۱ به طور داوطلبانه به سربازی رفته و در پادگان آموزشی سقز مشغول فراگیری فنون نظامی می‌شود و پس از پایان دوره آموزشی به خدمت هنگ ژاندارمری سقز در پاسگاه اعزام شده و مسئولیت مخابرات و بی‌سیم چی را برعهده می گیرد.

گروهک تروریستی کومله، او را به اسارت گرفتند و از او خواستند، رمز بی‌سیم‌های سربازان ایرانی را لو دهد؛ ولی برا اینکه رمز بی‌سیم به دست دشمن نیفتد، رمز عملیات را که روی پلاکی نوشته شده بود را قورت می‌دهد.

وقتی دشمنان از این موضوع باخبر می‌شوند، با آب جوش پوست او را می‌سوزانند و چشم‌های اورا در می‌آورند، پوست بدنش را زنده زنده جدا می کنند و در حالیکه هنوز جان در بدن داشته او را مثله کرده تا بتوانند کدهای مخابراتی را به دست بیاورند، سپس شکم او را پاره می‌کنند تا به رمز عملیات برسند؛ ولی اثری از آن نبود.

وی در تاریخ ۱ بهمن سال ۱۳۶۱ زیر شکنجه‌های تروریست‌های کومله، به شهادت می‌رسد. پیکر شهید شکری به علت جراحات بسیار به سختی مورد شناسایی قرار می گیرد تا اینکه شبی در خواب پدرخود رفته و از او می خواهد که وی را به همراه ببرد که در نهایت پیکر شهید از ساییدگی کف های پا و زخم روی دست شناخته می شود.

کتاب «عهدی از جنس عشق» زندگینامه و خاطرات شهید اروجعلی شکری، است که توسط دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان همدان به چاپ رسیده است.

لباس ایشان، از طرف خانواده شهید اروجعلی شکری، به مسجد امام حسین (ع) تقدیم شد.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: علی صفری و امیر رضا به‌رخ

استان همدان - شهر لالجین

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار