مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان:

پرورش و تربیت مقدم بر آموزش است

همدان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان با بیان اینکه کار پرورشی و تربیتی مقدم بر کار آموزش است، گفت: نمود این کار را در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف مشاهده می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۴۶۲۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پرورش و تربیت مقدم بر آموزش است

حمید گلنار در مراسم جشن تکلیف 3 هزار دانش‌آموز دختر همدان که در حسینیه امام و با حضور مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری جشن تکلیف 3 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر در حسینیه امام در 2 نوبت صبح و بعدازظهر هستیم.

گلنار افزود: هدف از برگزاری مراسم، ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان برای رسیدن به سن تکلیف و آمادگی برای انجام تکالیف شرعی است.

وی با بیان اینکه امسال، اولین بار است که جشن تکلیف به شکل متمرکز در همدان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اثر این یکسان برگزار کردن جشن تکلیف در مدارس و خانواده‌ها ملموس است.

گلنار ادامه داد: در گذشته شاهد تاثیر بی‌نظیر این نوع جشن‌ها بودیم و در آینده نیز این جشن، تاثیرات زیادی بر خانواده‌ها خواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان گفت: برای برپایی این مراسم، معلمین و معاونین پرورشی بیش از 2 ماه در مدارس با دانش‌آموزان، مباحث اعتقادی و مربوط به تکالیف شرعی را تمرین کرده‌اند.

گلنار تصریح کرد: از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و همکاری خانواده‌ها نیز برای این مراسم مهم استفاده شده و این دانش‌آموزان تاثیرات زیادی بر همسالان خود در مدرسه خواهند گذاشت.

وی در ارتباط با طرح تربیت نسل مهدوی گفت: مهمترین هدف ما تربیت مهدوی دانش‌آموزان است و مربیان پرورشی، مدیران، معاونین و آموزگاران، رسالت بزرگی در این مسیر دارند.

مدیر آموش و پرورش ناحیه 2 همدان با بیان اینکه کار پرورشی و تربیتی، مقدم بر کار آموزش است، افزود: نمود این کار را در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف مشاهده می‌کنیم. میزان مشارکتی که دانش‌آموزان در برنامه فراگیر پرورشی در سال تحصیلی جاری داشتند، ریشه در کار باارزش آموزگاران و مدیران در مدارس دارد.

گلنار در ارتباط با بهسازی نمازخانه‌های مدارس خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس و اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، بهسازی نمازخانه‌ها در مدارس انجام شده و همچنان در حال پیگیری است.

وی افزود: ساخت وضوخانه‌ها، تعمیر سرویس‌های بهداشتی، تامین فرش سجاده مدارس، تامین فضا برای نمازخانه در مدارس نوساز و مدارسی که در سال‌های گذشته ساخته شده بودند به خوبی انجام شده است.

دانش‌آموزخبرنگار: شیما ویس‌مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار