استاد ادبیات و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان:

فرهنگ کشور را با فراموش کردن آثار فرهنگی و ادبی نباید به نابودی کشاند

همدان (پانا) - استاد ادبیات و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: اگر آثار ارزشمند ادیبان به نسل‌های آینده معرفی نشود، سرمایه اصلی کشور به یغما می‌رود.

کد مطلب: ۱۴۶۲۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ کشور را با فراموش کردن آثار فرهنگی و ادبی نباید به نابودی کشاند

مرتضی رزاق‌پور با اشاره به اینکه نباید از آثار فرهنگی و ادبی کشور غافل بمانیم، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت که همواره باید به آن توجه داشت این است که یکی از جفاهایی که به ادبیات ایران می‌شود این است که آن‌ها را تنها از لحاظ زیبایی‌شناسی بررسی می‌کنند‌. باید این را درک کرد که این تجربه هزار ساله حاصل تلاش ادیبان و بزرگانی مانند نظامی، فردوسی و حافظ به ثمر نشسته است.

رزاق‌پور با بیان اینکه حکیم ابوالقاسم فردوسی، تنها یک شاعر نبود بلکه ما از وی به عنوان حکیم هم یاد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این حکیم بزرگ حدود 30 سال برای جمع‌آوری این کتاب گهربار زحمت کشید. بدین‌وسیله تمدن و فرهنگ ما توسط دانشمندان ایرانی احیا شد و همواره باید قدردان این موهبت باشیم.

وی گفت: اگر مخزن‌الاسرار را خوانده باشید، می‌بینید که ویژگی این اثر، آموزش مفاهیم زاهدانه و دنیاگریزی است. کتاب دیگر ما خسرو و شیرین است که یادآور عشق موجود در سراسر کائنات است.

استاد ادبیات و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان تاکید کرد: مردم ایران بالاخص مردم همدان، شهر مفتخر به باباطاهر همدانی بدانند که اگر آثار گرانبها و ارزشمند مفاخر سرزمین توسط ما و نهادهای دولتی به نسل‌های آینده معرفی نشود، سرمایه فرهنگی، غنی و پربار ایران به نابودی و فراموشی سپرده می‌شود.

دانش‌آموزخبرنگار پانا: یگانه یعقوبی‌راد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار