رئیس اداره صعنت معدن و تجارت شهرستان میناب:

نظارت اداره صنعت معدن و تجارت نظارتی فراگیر بر تمام کالاها و خدمات است

هرمزگان(پانا)- رئیس اداره صعنت معدن و تجارت شهرستان میناب گفت: نظارت اداره صنعت معدن و تجارت نظارتی فراگیر بر تمام کالاها و خدمات می باشد.

کد مطلب: ۹۱۵۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نظارت اداره صنعت معدن و تجارت نظارتی فراگیر بر تمام کالاها و خدمات است

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان از میناب، اسد الله عباسی رئیس اداره صعنت معدن و تجارت شهرستان میناب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص نظارت گفت: نظارت اداره صنعت معدن و تجارت نظارتی فراگیر بر تمام کالاها و خدمات می باشد، یعنی هم صنفی می باشد هم غیر صنفی، هم خصوصی می باشد هم دولتی، معطوف به بخش خاصی نیست .

وی افزود: همکاران ما به صورت روزانه نسبت به رصد موضوعات بازار در تمامی حوزه ها اقدام میکنند.

عباسی اظهار کرد: ما در میناب بالغ بر 5800 واحد صنفی دارای پروانه کسب داریم. تشکیلات صنفی دارای 21 اتحادیه صنفی و اتاق اصناف است که بخش بزرگی از شبکه توزیع کالا در شهرستان در قالب واحدهای صنفی را داراست. ما در سال گذشته قریب به 13000 بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی را انجام داده ایم که حاصل این بازرسی ها تشکیل حداقل 1000 پرونده به ارزش ریالی بیش از 20میلیارد ریال بوده که این پرونده ها برای طی مراحل قضایی به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است که این اقدامات حاصل تلاش همکاران ما در مجموعه اداره صنعت معدن و تجارت می باشد.

وی یاد آور شد: در سال گذشته برای دو دستگاه خدمت رسان در سطح شهرستان پرونده تشکیل داده ایم و همچنین حکم تعزیرات حکومتی آنان صادر و ابلاغ شد. دستگاه های خدمت رسان مکلف به بازگرداندن هزینه های دریافتی و پرداخت جریمه شدند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت در بخش کالاهای اساسی در طرح نوروز گفت: بیش از 60 تن گوشت قرمز منجمد، 300تن شکر و 55 تن مرغ منجمد در سطح شهرستان توزیع شد.

عباسی افزود: در ماه مبارک رمضان، بیش از 200 روستا در بخش های 4 گانه شهرستان و 30 نقطه شهری در میناب، تیرور، سندرک و هشتبندی توزیع شکر در حال انجام است. گوشت منجمد و مرغ منجمد هم در روزهای آینده به صورت گسترده توزیع خواهد شد.

عباسی خاطر نشان کرد: قیمت مواد غذایی، طبق رای دیوان عدالت اداری، تمامی تولید کنندگان ملزم به درج قیمت بر روی محصولات خود می باشند و محاسبه قیمت مصرف کننده بر عهده سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می باشد و در صورت نیاز قابل استعلام می باشد .

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت میناب تصریح کرد: گرانی با گرانفروشی متفاوت می باشد. گرانی موضوعی برای تمامی زنجیره تولید تا مصرف کننده نهایی است اما گرانفروشی تخلفی هست که به شدت با آن برخورد شده و خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار