معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر هرمزگان به پانا خبرداد:

۱۹۵ آموزشگاه هرمزگان تحت پوشش طرح ملی دادرس

هرمزگان(پانا) - معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر هرمزگان از تحت پوشش قرار گرفتن 195 آموزشگاه استان هرمزگان در طرح ملی دادرس با هدف آموزش های امدادی به دانش آموزان خبرداد.

کد مطلب: ۸۸۲۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۹۵ آموزشگاه هرمزگان تحت پوشش طرح ملی دادرس

سحر رفیعی بندری در گفت و گو با خبرنگار پانا از هرمزگان گفت : جمعیت هلال احمر باهدف تسکین آلام بشری، صلح و دوستی و تفاهم، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و تأمین احترام انسان‌ها می‌باشد، در مدارس به فعالیت می‌پردازد.

وی افزود: جذب و تربیت دانش‌آموزان به منظور آماده ساختن آنان برای انجام خدمات امدادی، اجتماعی و عام‌المنفعه مورد نیاز جامعه به ویژه هنگام بروز حوادث طبیعی وغیر‌مترقبه یکی از اهدافی است که در قالب طرح ملی دادرس بخشی از آن درحال تحقق است.

معاونامور جوانان جمعیت هلال احمر استان هرمزگانتصریح کرد: دانش آموزان پس از گذراندن آموزش های طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) در مسابقات آماده(المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمری) به رقابت با یکدیگر می پردازند.

وی بیان کرد: درقالب این برنامه دانش آموزان هرمزگانی آماده مقابله با روزهای سخت می شوند.

معاون امور جوانان هلال احمر هرمزگان مطرح کرد: در قالب این طرح دانش آموزان توسط مربی آموزش هایی از قبیل پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل ‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را فرا می گیرند.

رفیعی بندری خاطر نشان کرد: امسال ۱۹۵ مدرسه در سراسر استان هرمزگان تحت پوشش اجرای این طرح است و بیش از ۴ هزار و ۵۶۰ دانش آموز آموزش های طرح ملی دادرس را فراخواهند گرفت و این آموزش ها به توانمند سازی دانش آموزان در مواقع بحران کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار