امام جمعه بندرخمیر:

انقلاب اسلامی را باید حاصل نگاه تمدنی امام رضا‌(ع) دانست

هرمزگان (پانا) - امام جمعه شهرستان بندرخمیر گفت: یکی از امامان بزرگواری که تلاش همیشگی ایشان زمینه ترویج فرهنگ ولایتی و توحیدی بود، امام رضا‌(ع) است و انقلاب اسلامی را باید حاصل نگاه تمدنی آن امام بزرگوار دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۵۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی را باید حاصل نگاه تمدنی امام رضا‌(ع) دانست

حجت‌الاسلام والمسلمین شعیب صالحی در اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها، کاروان زیر سایه خورشید را باعث ترویج فرهنگ رحمت و رأفت امام رضایی در کشور دانست و بیان کرد: لازم است از همه دستگاه‌هایی که در میزبانی از پرچم متبرک حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا‌(ع) همکاری کردند و باعث نشر این رایحه معنوی در شهرستان بندرخمیر شدند تشکر کنم.

وی افزود: این سوال همیشگی که «آرامش و سکونت درونی در گرو یافتن چه گوهری است؟ آیا می‌توانیم اسباب مادی دنیا را لازمه رسیدن به آرامش بدانیم یا انس با سایر انسان‌ها را برای رسیدن به آن کافی بدانیم؟» منطقا باید این نکته را رد بدانیم. زیرا هر 2 شعبه مطرح‌شده فنا‌پذیر و محدود به همین دنیا است حال آنکه عالم محشر باعث تهیدستی و تنهایی انسان است و این دو عامل ذره ای نمی‌توانند مددکار ما باشند.

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: آن خانه‌ای که برای نجات و سعادت خود باید وارد آن شویم، بیت‌الله است. تمام انبیای الهی آمدند تا فرهنگ توحیدی را ترویج دهند و نهایتا انسان را از تنهایی و غرق شدن در منجلاب رذائل صفات نجات دهند.

امام جمعه شهرستان بندرخمیر خاطرنشان کرد: «در هیچ کتابی از مکاتب شرقی و غربی پیش از اسلام نیافتیم که به درمان ریشه‌ای سوء‌ کردار عزم کند و اسلام است که توجه به حقیقت توحید را توصیه می‌کند و این روش‌های اختصاصی قرآن‌کریم و یکی از نمونه‌های اعجاز تربیتی قرآن است.»

خبرنگار : اسرا برکم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار