فداکاری معلمی در روستای نانگ:

۳۱ سال عشق و ایثار در راه علم و دانش

هرمزگان (پانا) - معلمی عاشق از بندرعباس، ۳۱ سال از عمر خود را وقف تعلیم و تربیت دانش‌آموزان روستای نانگ در هرمزگان کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
 ۳۱ سال عشق و ایثار در راه علم و دانش

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ رضا نصیری، معلمی عاشق از بندرعباس، ۳۱ سال از عمر خود را وقف تعلیم و تربیت دانش‌آموزان روستای نانگ در هرمزگان کرد. او با وجود سختی‌های فراوان از جمله فقدان امکانات اولیه، مسافت طولانی تا مدرسه و حتی خطرات جانی هرگز از رسالت خود دست نکشید و با فداکاری و عشق، نسلی از دانش‌آموزان را تربیت کرد.

داستان زندگی رضا نصیری، سرشار از فراز و نشیب‌هایی است که هر کدام حکایتی از عشق و ایثار او در راه معلمی دارد. از پیاده‌روی‌های طاقت‌فرسا در گرمای سوزان هرمزگان تا روبه‌رو شدن با چاقوکش‌ها و حتی سیل، هیچ چیز نتوانست او را از ادامه مسیر بازدارد.

نصیری در دوران تدریس خود علاوه بر تعلیم دروس پایه به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نیز می‌پرداخت. او با مداحی و داستان‌سرایی از زندگی ائمه و پیامبران، سعی می‌کرد دانش‌آموزان را با آموزه‌های دینی آشنا کند.

با وجود بازنشستگی در سال ۱۴۰۰، خاطرات دوران تدریس در روستای نانگ هنوز در ذهن و قلب رضا نصیری زنده است. او با افتخار به دانش‌آموزان موفقی اشاره می‌کند که در سایه تعلیمات او به مدارج بالا تحصیلی رسیده و اکنون در حال خدمت به جامعه هستند.

داستان رضا نصیری، نمونه‌ای از فداکاری و عشق معلمانی است که در دورترین نقاط کشور با کمترین امکانات به تعلیم و تربیت آینده‌سازان ایران می‌پردازند.

عشق و ایثار رضا نصیری، درسی برای همه ما است که در هر موقعیتی که هستیم با تعهد و مسئولیت‌پذیری به وظایف خود عمل کنیم و برای رسیدن به اهدافمان تلاش کنیم.

خبرنگار : معصومه پای‌برجای

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار