با حضور رئیس سازمان نوسازی صورت گرفت؛

آیین کلنگ‌زنی ساخت اولین طرح مدرسه‌سازی کشور از محل مولد سازی در شهرستان میناب

هرمزگان( پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش کشور گفت با فروش املاک مازاد آموزش و پرورش در هرمزگان در قالب طرح مولد سازی، ۴۰ کلاس درس تا مهر ماه سال جاری به فضاهای آموزشی ایمن این استان اضافه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین کلنگ‌زنی ساخت اولین طرح مدرسه‌سازی کشور از محل مولد سازی در شهرستان میناب

حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش کشور در حاشیه کلنگ زنی هنرستان ۱۵ کلاسه دکتر حسابی شهرستان میناب، اظهار داشت: برای اولین بار درکشور از محل مولد سازی املاک مازاد آموزش و پرورش، ساخت یک هنرستان ۱۵ کلاسه با زیربنایی بالغ بر 2 هزار و 164 مترمربع با هزینه 300 میلیارد ریال و همچنین کلنگ ساخت پروژه مدرسه شش کلاسه با زیربنایی بالغ بر 496 مترمربع با اعتباری بالغ بر 100میلیارد ریال و تکمیل یک پروژه دیگر آغاز شد. 

وی تاکید کرد : هیچ مدرسه خیر سازی در کشور جزء  پروژه مولد سازی قرار ندارد بلکه از محل فروش املاک دیگر آموزش و پرورش که سالها بلا استفاده مانده است، برای ساخت مدارس مورد نیاز مورد استفاده قرار میگیرد .

به گفته خان محمدی، دو فضای آموزشی شامل مدرسه شش کلاسه چاه اسماعیل میناب با زیربنایی بالغ بر 420 مترمربع با اعتباری بالغ بر 90میلیارد ریال و همچنین فضای آموزشی شش کلاسه بسیج باغملک در قالب 6 کلاس درس با زیربنای 325 مترمربع با اعتباری بالغ بر 90میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز ۷۰۰ متر مربع نیز به سرانه ورزشی دانش آموزان میناب اضافه می شود، اظهار داشت:  یک سالن ورزش با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در فضای ۷۰۴ متر مربع در روستای تالار میناب به بهره برداری رسید.

مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی و‌توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: تا پایان سال جاری بیش از ۱۰۰ مدرسه در قالب ۶۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی ایمن استان هرمزگان اضافه می شود.

وی اضافه کرد: شهرستان میناب دارای ۵۰۰ کلاس درس تخریبی وجود داشت که از حد متوسط کشوری پایین تر هست و‌در همین راستا در سال گذشته و با سفر ریاست محترم جمهور، ۱۰۰ کلاس درس ایمن به سرانه فضاهای آموزشی این شهرستان اضافه شد.

باوقار زعیمی گفت: در سال جاری نیز تعداد ۱۱ پروژه مدرسه سازی در قالب ۸۰ کلاس درس در شهرستان میناب به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان خاطر نشان ساخت: طرح مولد‌سازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش، موجب ایجاد ارزش افزوده شده و در نهایت، دانش آموزان که دارای فضای آموزش نامناسب هستند، ذینفع این طرح خواهند بود.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه موسوی

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار