تامین برق پایدار در منطقه زعفرانیه با توسعه فیدر در پُست سعدآباد تهران

تهران (پانا) - مجری طرح پست‌های فوق توزیع برق منطقه‌ای تهران گفت: طرح توسعه پست سعدآباد با هدف افزایش ضریب اطمینان و آمادگی شبکه برق تهران اجرا شد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تامین برق پایدار در منطقه زعفرانیه با توسعه فیدر در پُست سعدآباد تهران

«مهران عرشیا» افزود: با هدف کم‌شدن بار شبکه و استفاده از ظرفیت ترانسفورماتورهای موجود و افزایش خروجی پست سعدآباد، عملیات توسعه فیدر این پست اجرایی شد.

وی خاطرنشان‌کرد: این طرح با صرف بیش از ۱۳ هزار میلیون ریال اعتبار در خرداد سال جاری به مرحله برق‌دار شدن رسید و در اوج مصرف ۱۴۰۳ به تامین برق پایدار منطقه کمک قابل‌توجهی کرد.

این مقام مسئول ادامه‌داد: همه تجهیزات و قطعات به‌ کار رفته در این طرح ساخت داخل بوده که با این اقدام ۸۵ درصد صرفه‌جویی ارزی انجام شده است.

قابلیت اطمینان شبکه برق شرق تهران بهبود و ارتقا می‌یابد

همچنین مجری طرح خطوط فوق توزیع برق منطقه‌ای تهران گفت: طرح جابه‌جایی و تکمیل ارتباطات ۶۳ کیلوولت در پست ۴۰۰ کیلوولت پردیس به انجام رسید که موجب ارتقای قابلیت اطمینان و تامین برق پایدار برای شرق استان تهران شده است.

«سعید شاهرضایی» ضمن تاکید بر اهمیت این طرح افزود: با احداث دو دستگاه بی‌خط جدید در پست ۴۰۰ کیلوولت پردیس، دو مدار خط تغذیه‌کننده پست ۶۳.۲۰ کیلوولت عدالت به‌صورت مستقل به این بِی‌های تازه تاس متصل شدند.

وی ادامه‌داد: همچنین دو بی موجود که قبل از اجرای این طرح وظیفه تغذیه سه پست عدالت، شهرک صنعتی دماوند ۲ و سیار جاجرود را برعهده داشتند، به دو خط شهر صنعتی دماوند ۲ و تهرانپارس- سیار جاجرود به‌صورت مستقل و جدا از هم تعلق گرفتند.

این مقام مسئول خاطرنشان‌کرد: این اقدام‌ها موجب تکمیل خطوط شهرک صنعتی دماوند و جاجرود- امین الاشرافی به طول سه کیلومتر شد که با وجود معارضان متعدد و دشواری‌های اجرایی به انجام رسید.

مجری طرح خطوط فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به اهمیت این طرح گفت: با احداث دو بی جدید در این پست، امکان استفاده از دو مدار مستقل برای پست عدالت فراهم شده است. همچنین پست سیار جاجرود از دو پست پردیس و تهرانپارس تغذیه می‌شود که این اقدام‌ها در قابلیت اطمینان و تامین برق پایدار برای شبکه فوق توزیع بسیار موثر است.

وی با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و استفاده ۱۰۰ درصدی از تجهیزات ساخت داخل در طرح بهبود شبکه برق در پردیس، تأکید کرد: در اقدامی مهم و قابل‌تقدیر، در طرح بهبود شبکه برق در پردیس، به طور کامل از قطعات و تجهیزات ساخت داخل استفاده شده است.

شاهرضایی افزود: برخی از مهم‌ترین قطعات ساخت داخل به‌کاررفته در این طرح عبارت‌اند از: یراق‌آلات، سیم هادی، مقره، پایه انتهایی و استراکچر فلزی که این اقدام علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، موجب ایجاد اشتغال و تقویت صنایع داخلی نیز شده است.

به گفته وی، ارتباطات پیچیده در شبکه برق منجر به کاهش قابلیت اطمینان، پایداری شبکه و افزایش میزان بارگیری از خطوط در محدوده جغرافیایی شهر پردیس، روستاهای بومهن و جاجرود و همچنین مشترکان شهر دماوند شده است.

شاهرضایی با اشاره به اینکه برق منطقه‌ای تهران با اجرای طرح‌های مهم زیرساختی در شبکه فوق توزیع، توانسته است به ارتقای ظرفیت و افزایش قابلیت اطمینان تأمین برق منطقه شرق تهران دست یابد، گفت: این طرح‌ها شامل ایجاد خطوط مستقل تغذیه پست‌های فوق توزیع در مناطق مختلف، ایجاد ارتباطات مستقیم میان پست‌ها و افزایش ظرفیت پست‌های سیار است که در صورت بروز اختلال، امکان مانور را افزایش داده است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار