ایران به جمع ۵ کشور سازنده راکتور تولید متانول پیوست

اولین راکتورهای فوق‌سنگین بومی ساخته شده در شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان فردا رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - اولین راکتورهای فوق سنگین بومی تولید متانول روز شنبه در ماشین‌سازی اراک رونمایی می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
اولین راکتورهای فوق‌سنگین بومی ساخته شده در شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان فردا رونمایی می‌شود

‌به گزارش روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، آیین رونمایی و تحویل این راکتورها با حضور محسن احمدی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی در محل کارخانجات شرکت ماشین‌سازی اراک برگزار می‌شود.

ایران یکی از پنج کشور دارای تکنولوژی ساخت این راکتورهاست

اجرای این پروژه نتیجه باورمندی صندوق ذخیره فرهنگیان به تولید داخل است و عملیات ساخت و تجهیز رآکتورهای فوق سنگین تولید متانول پتروشیمی­‌های دنا و سیراف با اطمینان کامل به این مجموعه دانش‌‌بنیان واگذار شد که خوشبختانه با تلاش‌­ها و مجاهدت‌­های متخصصان شرکت مذکور و همکاری متخصصان شرکت پتروشیمی دنا، ساخت راکتورهای سنتز متانول برای نخستین بار در کشور بومی­‌سازی، تولید و آماده تحویل شده است.

ماشین‌سازی اراک و پتروشیمی دنا از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان هستند که علاوه بر بومی‌سازی تولید و شکوفایی اقتصاد کشور، در سودآوری برای فرهنگیان نقش دارند.

‌اصلی‌ترین تجهیزات ساخته شده که از آن رونمایی خواهد شد، شامل راکتورهای اصلی تولید متانول با نام R3001 است که برای اولین بار در ایران ساخته شده و در فاز اول قرارداد ساخت تعداد 6 دستگاه از این راکتورهای تبدیل گاز سنتز به متانول برای طرح‌های سیراف و دنا امضا شده است.

فرآیندهای طراحی، تامین مواد، ساخت، مونتاژ و جوشکاری قطعات آن‌ها از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار بوده که به طور کامل و با موفقیت در شرکت دانش‌بنیان ماشین‌سازی اراک انجام شده است و نخستین راکتور به زودی به پتروشیمی دنا تحویل خواهد شد.

پس از ساخت موفقیت‌آمیز تجهیزات مرتبط با تولید متانول در شرکت ماشین‌سازی اراک، ایران به عنوان پنجمین سازنده صاحب تکنولوژی ساخت این تجهیزات در دنیا شناخته می‌شود. این شرکت با بومی‌سازی محصولات صنعتی به ویژه در حوزه پتروشیمی، علاوه بر بی‌اثر کردن تحریم‌ها در این حوزه حساس، از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرده است.

شرکت‌های پتروشیمی دنا و سیراف از شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان می‌باشند که در راستای باور به توانمندی داخلی در ساخت تجهیزات فوق سنگین، تجهیزات خود را از شرکت ماشین‌سازی اراک تامین می‌کنند تا علاوه بر کمک به تولید داخل، با تقویت هم‌افزایی در شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، سود بیشتری عاید فرهنگیان شود.

شرکت دانش‌بنیان ماشین‌سازی اراک در قامت یک هلدینگ مادر تخصصیِ سرآمد و منحصر به فرد به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان و پیمانکاران عمومی با تلاش و جدیت مستمر و مؤثر برای تغییر نگرش‌ها نسبت به ضرورت و باورمندی به تولیدات ساخت داخل، در چند سال اخیر کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.

شرکت ماشین‌سازی اراک در راستای توسعه هم‌افزایی منابع و استفاده از ظرفیت‌های غنی و بالقوه صندوق ذخیره فرهنگیان، در مجموع قرارداد طراحی و ساخت تجهیزات فرآیندی پروژه‌هایِ متانول پتروشیمی‌های دنا و سیراف شامل ۲۴ دستگاه منحصر به فرد و استراتژیک را منعقد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار