شناسایی متصرفین غیرمجاز اراضی ملی در شهرستان اراک

اراک(پانا)- رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی از شناسایی و معرفی متصرفین غیرقانونی 277 هکتار از اراضی ملی شهرستان در تحقیقات کارشناسی اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۸۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا استان مرکزی به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید نورالدین حسینی افزود: در پی شکایت اداره منابع طبیعی شهرستان در خصوص تصرف اراضی ملی در محدوده شهرستان اراک، پرونده ای تشکیل و برای انجام تحقیقات در اختیار اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات مقدماتی، مشخص شد که از چند سال پیش، افرادی 277 هکتار از اراضی واقع در محدوده اراضی ملی شهرستان اراک را در قالب 10 قطعه زمین مجزا به صورت غیرمجاز تصرف کرده که تا کنون عاملان این اقدام غیرقانونی شناسایی نشده است.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی بیان کرد: بلافاصله برنامه ریزی لازم برای تهیه مستندات و تنظیم کروکی و نقشه از اراضی با حضور کارشناسان پلیس و اداره منابع طبیعی انجام شد و در روند رسیدگی به تحقیقات، بررسی های دقیق نقشه های موجود و تطابق عکس های هوایی، انجام پذیرفت.

حسینی اضافه کرد:‌ در بررسی های کارشناسی انجام شده میزان خسارت وارده به اراضی ملی 11 میلیارد ریال برآورد شد.

وی اضافه کرد: در مراحل بعدی تحقیقات با هماهنگی مقام قضائی، کلیه متصرفان غیرمجاز اراضی ملی شناسایی، به پلیس آگاهی استان احضار و سرانجام با تکمیل تحقیقات پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار