تفاهم‌نامه‌هایی بین آموزش و‌ پرورش و سایر وزارتخانه‌ها جهت سلامت و شادابی دانش‌آموزان منعقد شد

محلات (پانا) - کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان محلات گفت: در سال تحصیلی جاری تفاهم‌نامه‌هایی بین وزارت آموزش‌ و پرورش و سایر وزارتخانه‌ها جهت سلامت و شادابی دانش‌آموزان منعقد شد.

کد مطلب: ۱۵۱۱۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه‌هایی بین آموزش و‌ پرورش و سایر وزارتخانه‌ها جهت سلامت و شادابی دانش‌آموزان منعقد شد

علیرضا رضایی در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «۲۶ مهر و آغاز هفته تربیت‌بدنی مصادف با شروع افتتاحیه المپیاد‌های ورزشی بود. المپیادهای ورزشی، یکی از طرح‌های سند تحول بنیادین در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و‌ پرورش است و هدف این طرح، شادی و نشاط دانش‌آموزان است.»

وی با بیان اینکه در اکثر مدارس شهرستان افتتاحیه المپیاد‌های ورزشی انجام شده است، افزود: «تلاش ما بر این است تا اواخر آذر‌ و اوایل دی‌، اجرای مسابقات ورزشی درون‌مدرسه‌ای به پایان برسد. طرح ۱۰۰ یکی از طرح‌های جالب ورزشی با این مضمون است که در هر زنگ تفریح، مسابقات ورزشی نظیر دارت و تنیس روی میز برگزار شود.»

رضایی ادامه‌داد: «انجمن‌های ورزشی تشکیل شده‌ و هر یک از دبیران، عهده‌دار یکی از این انجمن‌ها شده‌اند. مسابقات ورزشی در سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود و در المپیاد‌های درون‌مدرسه‌ای، تیم‌های منتخب مشخص شده و پس از رقابت در مرحله‌‌ شهرستانی، یک تیم منتخب به مرحله استانی راه پیدا می‌کند.»

وی گفت: «تلاش کردیم علاوه بر ایجاد شور و نشاط در دانش‌آموزان، هیجان ورزشی در معلمان و دبیران نیز ایجاد کنیم و برای شروع بین همکاران آقا و خانم اداری برگزار شد. همانطور که برای دانش‌آموزان درسطح استان و کشور، مسابقه برگزار می‌شود برای فرهنگیان نیز به همین صورت است و در سال گذشته تیم والیبال خانم‌ها مقام اول استان را کسب و به مرحله کشوری راه پیدا کرد و دانش‌آموزان نیز در مسابقات دوومیدانی، شنا، مسابقات مادر و دختر و پدر و پسر که این فعالیت به تازگی شروع شده، مقام‌های استانی و حتی کشوری کسب کردند.»

کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان محلات ضمن اشاره به اینکه تعدادی وسایل ورزشی از سوی استان برای ما ارسال شده است، افزود: «این تجهیزات متناسب با نیازسنجی هر مدرسه با اولویت مدارس روستایی، مدارس دولتی حاشیه شهر و مدارس هیات‌امنایی توزیع می‌شود. البته تمام نیاز‌ها برطرف نمی‌شود اما بر اساس وسایلی که از استان ارسال شده، توزیع می‌کنیم.»

رضایی افزود: «تصمیم بر این شده در سال تحصیلی جاری ۵ اتاق بهداشت جهت معاینه دانش‌آموزان به‌خصوص مقطع ابتدایی ایجاد شود. تفاهم‌نامه‌ای با مضمون حضور کادر سلامت در مدارس و اجرای طرح‌های وارنیش‌تراپی دندان و معاینات شپش که برای هر چند مدرسه، یک کارشناس از مرکز بهداشت در طول سال تحصیلی در مدارس حضور پیدا می‌کنند و در صورت لزوم، دانش‌آموز را به مرکز بهداشت ارجاع می‌دهند، بین وزارت آموزش و‌ پرورش و وزارت بهداشت برقرار شد.»

وی خاطر‌نشان کرد: «طرحی مشترک با جمعیت هلال احمر جهت معاینات و آموزش به دانش‌آموزان و والدین در خصوص مسائل بهداشتی با حضور کارکنان هلال احمر در مدارس اجرا خواهد شد. همچنین تفاهم‌نامه طرحی مشترک با عنوان طرح شهید عنایت‌الله مرادی جهت برگزاری مسابقات نقاشی، برگزاری نمایشگاه آشنایی با منابع طبیعی و آموزش کاشت نهال بین وزارت آموزش و‌ پرورش و جهاد کشاورزی برقرار شد.»

کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش محلات ادامه داد: «طرح تشویقی جهت کاهش وزن دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و در این راستا با دبیران تربیت‌بدنی صحبت شده است. همچنین با همکاری مرکز بهداشت سعی شده با حضور کارکنان مرکز بهداشت در مدارس از وجود خوراکی‌های خانگی و خوراکی‌های مضر جلوگیری شود و فقط خوراکی‌های مفید و دارای سیب سلامت در بوفه‌های مدارس وجود داشته باشد.»

خبرنگار : دانش‌آموز : زهرا رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار