وزیر آموزش‌و‌پرورش:

سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در کشور به 5.3 متر مربع رسیده است

مرکزی (پانا) - وزیرآموزش‌ و پرورش با اشاره به نقش خیرین در دستیابی به عدالت گفت سرانه فضای آموزشی کشور در پیش از انقلاب به ازای هر دانش‌آموز، کمتر از ۲ مترمربع بود اما امروز این فضا به‌طور میانگین به حدود ۵ متر و ۳۵ سانتی‌مترمربع رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۸۲۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در کشور به 5.3 متر مربع رسیده است

رضامراد صحرایی در بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی با اشاره به نقش خیرین در دستیابی به عدالت اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی کشور در پیش از انقلاب به ازای هر دانش‌آموز، کمتر از ۲ مترمربع بود اما امروز این فضا به‌طور میانگین به حدود ۵ متر و ۳۵ سانتی‌مترمربع رسیده که نقش خیرین در این رخداد مهم، ستودنی است. از اولین مجمع خیرین تا امروز، خیرین نه‌تنها در این مساله پیشتاز بوده‌اند بلکه دولت‌ها نیز نسبت به این موضوع حساس بودند.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید جمهور افزود: به عنوان مثال؛ در ۳۳ ماه ریاست پربرکت و به‌یادماندنی رئیس‌جمهور شهید در کشور نزدیک به ۷ هزار مدرسه ساخته شد و بیش از ۳۲ هزار کلاس درس و ۳.۵ میلیون مترمربع به فضای آموزشی اضافه شد. ۶۴ درصد این فضاها در روستاها، حاشیه‌ شهرها، مناطق کم‌برخوردار و مکان‌هایی است که سرانه‌ آن‌ها از سرانه کشور پایین‌تر بوده‌ و این همان عدالت است.

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اهمیت فضای آموزشی در تربیت کودکان خاطرنشان کرد: فضای آموزشی، معلم سوم کودک است و تاثیر بسیار زیادی در یادگیری خوب، سریع و عمیق دانش‌آموزان دارد. این کار خیرین، جلوه‌ای از مشارکت مردم برای کمک به دولت در جهت تحقق عدالت بوده و هست.

وی با اشاره به نقش خیرین در امیدآفرینی ادامه داد: امید، سوخت حرکت به سمت آینده است. بسیاری از پروژه‌هایی که در این سه سال افتتاح شده‌اند، سال‌های سال نماد کم‌کاری، کم‌اهمیتی، کم‌توجهی و ناکا‌رآمدی بودند. وقتی این پروژه‌های نیمه‌تمام به کمک خیرین به اتمام رسیدند و تقدیم مردم شدند، هر کدام از آن‌ها بذری از امید در دل مردم شدند.

صحرایی خاطرنشان کرد: عموم کارهای ما این‌گونه است که خیرین شروع می‌کنند و دولت باید آن‌ را تمام کند. به این جهت که خیرین همیشه آماده انفاق هستند ولی بودجه‌های دولتی هر سال در سال‌ پیشین تنظیم ‌می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر مردم امیدوار باشند، مثالِ آن است که از قلّه به آینده بنگرند؛ زیرا هر چیزی که به دست می‌آید قابل ارتقا است. با دید امید اگر به آینده بنگریم، مثالِ آن است که بر قلّه ایستاده و آینده را می‌نگریم اما اگر کاستی‌ها و کمبودها مبنای دیدن آینده باشند، مثالِ آن است که از عمق درّه می‌خواهیم آینده را بنگریم. قطعاً آینده از ته درّه یا نادیدنی است یا همه آن قابل دیدن نیست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش خیرین در ساخت آینده گفت: مدرسه، کانون ساختن آینده هر کشور است و سیمای آینده هر کشور از آموزش و پرورش عمومی آن قابل مشاهده است. بذر آینده هر کشور امروز در مدارس کاشته می‌شود و اگر مدرسه‌ امروز مکان خوبی برای پروراندن و آماده ‌کردن کودکان باشد، آینده ما آینده درخشان و پرشوری خواهد بود.

صحرایی اظهار کرد: خیرین در آینده ما نقش‌آفرینی می‌کنند؛ زیرا مدرسه می‌سازند و مدرسه محل ساختن آینده است. یک خیّر نیک‌اندیش و نیکوکار مدرسه‌ساز، هیچ‌گاه اثر کار خیر او پایان نمی‌پذیرد؛ چرا که در مکانی سرمایه‌گذاری کرده که انسان تربیت می‌شود و تربیت انسان، امری مادام و پیوسته است و به همین خاطر خیرین، آینده‌سازی می‌کنند و سرمایه خود را در مدرسه‌سازی استفاده می‌کنند.

خبرنگار : دانش‌آموز: علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار