معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموزان باید با آموزش توام با لذت و شادی در مدارس آشنا شوند

تبریز (پانا) - آموزش و پرورش مسئولیت تربیت در میدان عمل را عهده دار است. دانش آموزان باید با آموزش توام با لذت و شادی در مدارس آشنا شوند.

کد مطلب: ۸۰۵۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموزان باید با آموزش توام با لذت و شادی در مدارس آشنا شوند

مهرزاد حمیدی صبح امروز در گردهمایی سه‌روزه معاونان تربیت بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش مسئولیت تربیت در میدان عمل را عهده دار است. دانش‌آموزان باید با آموزش توام با لذت و شادی در مدارس آشنا شوند. ما به عنوان حوزه تربیت بدنی به دانش آموزان توصیه نمی‌کنیم و پند نمی‌دهیم.

وی افزود: کودکان زمانی که فراغت دارند، تربیت می‌شوند. کودک در حوزه ما شاد، فارغ و آزاد هستند و آموزش اخلاق و تربیت آنها در چنین وضعی بسیار آسانتر و راحت‌تر است و می توانیم کار تیمی، اخلاق، احترام به قوانین، اعتماد به نفس، رقابت در سایه رفاقت، خویشتن‌داری در کنار افتخارات برد و نهراسیدن در مقابل شکست‌ها در میدان عمل را به آنان آموزش می‌دهیم.
این مقام مسئول در وزارت با بیان اینکه تربیت بدنی، تربیت از راه شرکت‌جویی در راستای سلامت جسمی و روحی است، افزود: خوشبختانه مدیران کل استان‌ها هم همسو به وزارت نگرششان به اهمیت حوزه تربیت بدنی تغییر یافته است.
وی خاطر نشان ساخت: حوزه تربیت بدنی حساسیت خاصی دارد و آموزش صحیح در گرو داشتن دانش آموزان سالم از نظر جسمی و روحی است.
حمیدی اظهار داشت: براساس ابلاغ وزارت ورزش و جوانان ساعاتی از روز سالن‌های ورزشی بایستی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد:شاد سازی مدارس و حذف آزمونهای استرس زای ورودی مدارس نمونه دولتی وتیزهوشان مقطع متوسطه اول از اقدامات شاخص وزارت آموزش وپرورش است که در حال پیگیری و شکل‌گیری کامل است.
حمیدی با تاکید بر پیشگیری از بروز حوادث تلخ چهارشنبه سوری، پیگیری توصیه‌های ایمنی را در کلاس‌های درس از مدیران و معاونان مدارس خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار