معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی:

موسسات و آموزشگاه‌های‌ بدون مجوز مطابق قانون حق فعالیت ندارند

هر‌گونه فعالیت آموزشی برای افراد زیر ۲۰ سال باید با مجوز آموزش و پرورش انجام شود

تهران (پانا)‌ - نششست تخصصی مدیران و موسسان مراکز آزمون با حضور رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید‌حججی این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
موسسات و آموزشگاه‌های‌ بدون مجوز مطابق قانون حق فعالیت ندارند

احمد محمودزاده در این نشست با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌های آموزشگاه‌ها و موسسات باید رسمی،‌ قانونی و مطابق با قوانین دستگاه عالی تعلیم و تربیت کشور باشد گفت: موسسات و آموزشگاه‌های بدون مجوز مطابق قانون حق فعالیت ندارند و با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بازگشت به کتاب درسی، مدرسه و مرجعیت معلم از سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور است، اظهار کرد: موسسات و مراکز آزمون نیز باید اقدامات خود را در چهارچوب سیاست‌های نظام آموزشی کشور دنبال کرده و دستگاه تعلیم و تربیت را در این مسیر همراهی و همیاری کنند.

محمودزاده با تاکید بر اینکه حتی یک دانش‌آموز هم نباید از چرخه تحصیل خارج بماند، تصریح کرد: ما باید با همگرایی، هم‌افزایی و همدلی در مسیر عدالت آموزشی حرکت کرده و فضای لازم را برای تحصیل همه دانش‌آموزان فراهم آوریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش‌ با اشاره به اینکه مراکز آزمون باید با شفافیت تمام فعالیت‌های و برنامه‌های خود را ارائه دهند، گفت: وقتی برنامه‌ها شفاف و روشن باشد و اطلاع‌رسانی لازم به مردم شود‌، قطعا مردم با مطالعه عملکرد و خدمات هر مجموعه‌، بهترین‌ها را انتخاب خواهند کرد.

وی ادامه داد: به‌عنوان رییس سازمان و کسی که مسئولیت آن را بر عهده دارد از کلیه مدارس و مراکز غیردولتی که متناسب با حکمرانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و قوانین دستگاه تعلیم و تربیت کشور حرکت می‌کنند‌، حمایت می‌کنم و از حقوق آنان منطبق بر قانون دفاع خواهم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در تمدید مجوزها عملکرد مراکز به شکل جدی بررسی می‌شود، اظهار کرد: با ارزیابی دقیق از فعالیت‌ها و برنامه‌های مراکز مجوز آنان تمدید خواهد شد و در صورتی که صلاحیت‌های لازم را کسب نکرده باشند از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

محمودزاده فعالیت کلیه مراکز بدون مجوز را غیر‌مجاز دانست و افزود: هر‌گونه فعالیت آموزشی برای افراد زیر 20 سال باید با مجوز آموزش و پرورش انجام شود و مراکزی که از نهادهای دیگر نیز مجوز دارند باید حتما فعالیت‌شان را زیر نظر آموزش و پرورش تطبیق دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار