رئیس کمیسیون قضایی: قرار گرفتن سازمان زندان‌ها ذیل وزارت دادگستری عملی نیست

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون قضائی مجلس درباره لزوم قرارگرفتن سازمان زندان‌ها ذیل وزارت دادگستری برای نظارت بیشتر مجلس و دولت اظهار داشت این مسئله عملی نیست و اگر هم مجلس بخواهد به آن ورود پیدا کند، مغایرت با قانون اساسی پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۲۶۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون قضایی: قرار گرفتن سازمان زندان‌ها ذیل وزارت دادگستری عملی نیست

به گزارش ایلنا، موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس درباره لزوم قرارگرفتن سازمان زندان‌ها ذیل وزارت دادگستری برای نظارت بیشتر مجلس و دولت اظهار داشت: این مسئله را عملی نمی‌دانم چراکه این موضوع از اختیارات قوه قضائیه و ریاست آن است و کسی نمی‌تواند در آن ورود پیدا کند، اگر هم مجلس بخواهد به آن ورود پیدا کند، مغایرت با قانون اساسی پیدا می‌کند.

وی در مورد تصویب قوانین برای انجام چنین کاری گفت: مجموعه پیشگیری و مجازات، حبس و تحمل مجازات در اختیار و جز بند‌های اصولی مربوط به قوه قضائیه است.

نماینده مجلس یازدهم درباره بازدیدنکردن کمیسیون قضایی مجلس از زندان‌ها از زمان تشکیل مجلس یازدهم نیز با بیان اینکه مجموعه کمیسیون نرفته اما برخی از اعضا رفته‌اند درباره تکرار نشدن اتفاقات ناگوار در زندان‌ها گفت: با مدیریت‌هایی که اکنون وجود دارد کارها به خوبی پیش می‌رود و انشالله که دیگر مشکلی پیش نمی‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار