۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در مازندران فعال است
تماس ۵۶ هزار و ۷۵ تماس با اورژانس اجتماعی در شش ماه
ساری (پانا) - سرپرست بهزیستی مازندران اعلام کرد که ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان به افراد در معرض آسیب و آسیبدیده اجتماعی خدمات ارائه میکنند.
جمال باقری در تعریف «اورژانس اجتماعی» گفت: «مراکز اورژانس اجتماعی بـا هـدف ارائـه خـدمات تخصصی و فوریِ لازم به افراد در معرض آسیب و آسـیبدیـدگان اجتمـاعی برای جلوگیری از آن یا انحراف مجدد آنان فعالیت میکنند.»
او مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، خدمات سیار و پایگاه خدمات اجتماعی را چهار محور اصلی فعالیت اورژانس اجتماعی برشمرد.
سرپرست بهزیستی مازندران در خصوص خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳) گفت: «خط تلفن اورژانس اجتماعی یک خط تلفن ۳ رقمی است که به صورت شبانهروزی به گروههای هدف با اولویت دادن به موارد کودکآزاری، همسرآزاری و خودکشی با هدف کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی و مداخله در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی، خدمات تخصصی ارائه میکند.»
باقری ارتقاء سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیبدیده اجتماعی پیرامون مسائل و مشکلات اجتماعی و کمک به درک موقعیت خوددر شرایط بحرانی را از اهداف تخصصی اورژانس اجتماعی عنوان کرد و افزود: «انجام مداخلات روانی-اجتماعی قبل از مداخلات قضایی-انتظامی، کمک به قضازدایی و پیشگیری از جرم، شناسایی آسیبهای اجتماعی شایع و در حـال شـیوع و یـا نوپدیـد و بازپدید، شناسایی کانونها و مناطق آسیبزای اجتماعی و ارائـه خـدمات تخصصـی و بـه موقـع بـه افـراد در معـرض آسـیب و آسیبدیدگان اجتماعی از دیگر اهداف آن است.»
او با اعلام اینکه ۱۸ مرکز در سراسر استان خدمات ارائه میدهند، به تعداد افراد پذیرش شده در ۶ ماه نخست سال جاری اشاره کرد: «از این دو هزار و ۷۶۱ نفر در مراکز مداخله در بحران، سی هزار و ۸۵۳ نفر توسط تیم خدمات سیار، ۵۶ هزار و ۷۵ تماس با خط تلفنی ۱۲۳ و یک هزار و ۵۸۹ نفر در پایگاه های خدمات اجتماعی خدمات دریافت کردند.»
ارسال دیدگاه