معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران:
معلمان امروز باید دانشآموزانی نقاد و پرسشگر تربیت کنند
ساری (پانا) - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با تأکید بر اینکه معلمان باید نگاه جامع به نیازهای دانشآموزان داشته باشند، از آنان خواست در تربیت نسلی نقاد و پرسشگر کوشا باشند.
حسین حسننژاد امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان که در اردوگاه شهدای دانشآموز شهرستان ساری برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه نسلی که امروز در اختیار آموزش و پروش است، مدیران آینده هستند، تأکید کرد: «این نسل نیاز به دانستن و در کنار آن برخورداری از روحیه نقادی و پرسشگری و کسب مهارتهای اجتماعی دارد که خود نیازمند نگاه همهجانبه و جامع به نیازهای جمعی است و بخشی عمدهای از این نیازها باید در آموش و شکل بگیرد و در کشور جاری و ساری شود.»
او عناصر مختلفی را در شکلگیری چنین هدف و آرمانی اثرگذار برشمرد و اذعان کرد که بخشی از آن مربوط به فضا و متون آموزشی است: «اما قطعا همه میپذیریم که معلم نقش جدی و برجستهای در این میان دارد و باید معلمان ما به عنوان کسانی که مشغلدار هدایت و تربیت نسل امروز هستند و به یک تعبیر سازندگان آینده کشور هستند، دغدغه جدیتری نسبت به این موضوع داشته باشند.»
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران تأکید کرد: «همه ما باید بدانیم که معلم هستیم نه خزانهدار داناییها و فکر نکنیم که همه چیز را می دانیم و باید انتقال دهیم. بلکه باید بپذیریم من به عنوان معلم، هم دانشآموزم و هم باید یاد بگیرم و در کنار یادگرفتن یاد دادن را هم بیاموزم.»
حسننژاد ضمن مهم برشمردن طرح اندیشه و نگاه ادامه داد: «حق نداریم روشها و نگاه خود را به عنوان یک اعتقاد جزمی به دانشآموزانمان منتقل کنیم. ضمن آنکه باید پاسدار مجموعه چهارچوب و اصول اساسی باشیم، اجازه نداریم فروعات آنجه را خود فکر می کنیم درست است، القا کنیم.»
او تأکید کرد: «برای معلم خوب بودن باید دانش آموز خوبی باشیم و مهارت انتقال آنجه می دانیم را یاد بگیریم.»
حسننژاد از همه خواست بپذیرند که در خلق یک جامعه آرمانی آینده، باید نگاهمان را نسبت به دانش آموز اصلاح کنیم. این نسل باید نقاد بار بیاید و نباید حس کند که شادمانی خود را باید پنهان کند؛ اگر این را بیاموزد فردا انواع آسیبهای اجتماعی را بیاد در جامعه بپذیریم و پرهزینه درمانش کنیم.»
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران از معلمان خواست به صورت جدی به همه نیازهای دانشآموزان توجه کنند و آنها را به سمتی هدایت کنند که مطالبهگر همه خواستهها و نیازها باشند نه اینکه برای خواستن با هزاران محدودیت و تشریفات مواجه باشند.»
حسننژاد با بیان اینکه جامعه معتدل، اندیشه های مختلف را میطلبد، ادامه داد: «معلمان ما باید تولید اندیشه کنند. ما باید از سرمایههایمان استفاده کنیم و قدرت بهره وری را بالا ببریم. معلمان نمونه تولید محتوا کنند و نظام آموزش را در حوزه شهرستان و استان تغییر دهند.»
او تأکید کرد که اگر مدیر آموزش و پرورش شهرستان و استان بتواند اثرگذاری معلمان نمونه را به صحنه بکشاند، آنگاه به واقع از آنان تجلیل کرده است.
ارسال دیدگاه