نهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو جمعه در مازندران برگزار می‌شود

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران از برگزاری نهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در روز جمعه هفتم اردیبهشت در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۶۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو جمعه در مازندران برگزار می‌شود

اسفندیار نظری در گفتگو با پانا ضمن اعلام برگزاری نهمین دوره «المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو» در روز جمعه هفتم اردیبهشت، اظهار کرد: تاکنون هشت دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو در دو مرحله به صورت برگزاری یک آزمون تئوری در سطح کشور و در مرحله دوم، برگزاری یک اردوی علمی برای برگزیدگان مرحله اول برگزار گردیده است و برگزیدگان نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله دوم معرفی شده‌اند.

او افزود: المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در سه مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن در روز جمعه به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور و در قالب یک آزمون کتبی با سوالات تستی انجام خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه مرحله دوم، در قالب یک آزمون کتبی متمرکز در تهران و با حضور ۳۰۰ نفر برگزیده مرحله اول، در تیرماه ۱۳۹۷ برگزار می‌شود، ادامه داد: مرحله سوم نیز با حضور ۳۰ نفر برگزیده کشور به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی در دهه اول شهریور ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

او افزود: امسال در استان مازندران بیش از یک‌هزار دانش‌آموز در نهمین دوره این المپیاد شرکت کرده‌اند.

نظری اعلام کرد: این آزمون در شهرهای آمل، بابل، نوشهر، تنکابن، رامسر، فریدونکنار و بابلسر برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران ضمن بیان اینکه این آزمون از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز جمعه برگزار خواهد شد، تصریبح کرد: دانش‌آموزانی که به ۵۰درصد سوالات پاسخ دهند به مرحله بعدی راه می‌یابند.

نظری یادآور شد: در سال گذشته سه نفر از دانش‌آموزان استان موفق به کسب مدال شده بوده‌اند.

این مسئول همچنین اعلام کرد که دانش آموزان پایه نهم تا پیش‌دانشگاهی می‌توانند در این المپیاد شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار