چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در ساری افتتاح شد

چهل و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در ساری افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۰۵۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در ساری افتتاح شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، چهل و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد با حضور مدیرکل و معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مازندران و دانش‌آموزان مدارس علامه، مرحوم بصیری، شیخ طبرسی، شاهد دختران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افتتاح شد.

سیدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: «هرآن‌چه که در جامعه بشری وجود دارد و در زندگی بشری به کار می‌آید، قطعا مأموریتی دارد و هر نهادی که در جامعه فعال است، هدفی دارد.»

قاسمی مدرسه و کلاس درس را یک نهاد اجتماعی اعلام کرد و ادامه داد: «از آن‌جا که در زندگی آدمی هیچ پدیده‌ای بی‌هدف نیست کتاب و قلم نیز مأموریت و هدف مشخصی دارند.»

او با بیان اینکه آدمی همیشه میل به بهبود اوضاعش نسبت به گذشته دارد و این همان معنای رشد است، تأکید کرد: «رشد میزان توانمندی آدمی است به این معنا که به حدی برسد که سود و زیان زندگی مادی را بتواند درک کند.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن بیان اینکه خداوند در آدمی استعدادی به نام قوه‌ی عاقله قرار داده است که به مرور رشد می‌کند، ادامه داد: «احساسات و عاطفه انسان در بدو تولد بر عقل ارجح است و با گذشت زمان عقل او قوی‌تر می‌شود.»

قاسمی تأکید کرد: «اصل انسانیت انسان این است که توانمندی عقلی‌اش به جایی برسد که بتواند زندگی بهتری برای خود و همنوعانش فراهم کند.»

او گفت: «هدف این است که دانش‌آموزان در فضای مدرسه رشد کنند و به بلوغ برسند و برای زندگی فردا آماده شوند و همین مأموریت مدرسه است.»

قاسمی افزود: «مدرسه مأمور تربیت یک شهروند و تبدیل نیروهای کودکان جامعه به سرمایه‌های کشور است.»

او با اعلام اینکه مدرسه دو برنامه تربیت رسمی و غیر رسمی دارد، افزود: «بخشی از تربیت غیررسمی مختص مدرسه است و بخشی مختص جامعه و خانواده. علاوه بر برنامه‌های درسی نیاز به تکنولوژی و تجهیزات آموزشی است که اگر نباشد تربیت به درستی صورت نمی‌گیرد. و فیلم رشد به همین واقعیت اشاره دارد.»

قاسمی حرف نهایی جشنواره فیلم رشد را در این واقعیت دانست که برای انسجام‌بخشی به سیستم آموزش وپرورش، باید ابتدا در برنامه درسی انسجام ایجاد کرد.

در جشنواره فیلم رشد موضوعات اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تعلیم و تربیت اسلامی، فرهنگ و تمدن، سبک زندگی، تعلیم و تربیت، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مشارکت اجتماعی و فرهنگی، حفظ سرمایه ملی، علم و زندگی و بخش ویژه در قالب فیلم‌های مستند علمی و آموزشی، مستند، داستان کوتاه، پویانمایی و داستان بلند به تصویر آمده است.

امسال در چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد مازندران، ۵۴ فیلم اکران شد. فیلمسازان آثار خود را به جشنواره ارسال کردند و از سوم تا دهم آذر در مشهد داوری شد. آثار برگزیده از امروز ۱۹ اسفند تا ۲۳ اسفند در سطح استان اکران می‌شود.

فیلم‌های منتخب مازندران، ۱۷ فیلم از مقطع متوسطه اول، هشت فیلم از مقطع متوسطه دوم، ۲۰ فیلم از مقطع ابتدایی و نه فیلم با موضوع خانواده از هر سه مقطع بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار