تمرکز بر مدارس گامی در جهت رفع مشکلات آموزشی و تربیتی است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: «اصلی‌ترین مسئله در آموزش و پرورش مدرسه است و تا زمانی که بر مسائل مدرسه تمرکز نکنیم موفقیت حاصل نمی شود. با دادن اختیارات به مدارس می شود گامی در جهت رفع مشکلات آموزشی و تربیتی برداشت.»

کد مطلب: ۸۰۲۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز بر مدارس  گامی در جهت رفع مشکلات آموزشی و تربیتی  است

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سید علی قاسمی در نشست به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با اشاره به شرایط تربیتی حاکم بر مدارس در اوایل انقلاب گفت: «در آن زمان انقلاب فرهنگی به تازگی در سطح دانشگاه و مدارس رخ داده بود و با مدیریت دانش آموزان، سعی می‌‌شد تا امور مدارس از دست حکومت خارج نشود.»

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نقش امور تربیتی در تثبیت انقلاب اسلامی افزود: «نقش امور تربیتی وحضور مربیان تربیتی در کنار مدیران از سایر نهادها کمتر نبود. با حفظ مدارس تولید نیرو کردند.»

قاسمی تصریح کرد: «عموم شهدا و نیروهایی که وارد سپاه انقلاب اسلامی شدند از دانش‌آموزان سال‌های ۵۹ الی ۶۰ بودند که تا پایان جنگ نیز حضور داشتند.»

او با بیان اینکه کار فرهنگی و تربیتی منحصر به امور مذهبی نیست، یادآور شد: «کار تربیتی دربرگیرنده‌ی همه‌ی امور است. باید به همه ابعاد تربیتی شامل تربیت دینی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مهارت گفتگو، تعاملات انسانی بپردازیم تا همه ی تهدیدات به فرصتی برای بهتر زیستن تبدیل شود؛ چراکه دانش‌آموز از مدرسه وارد جامعه می‌شود.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یکی از کارکردهای آموزش و پرورش را پرداختن به امور فرهنگی ذکر کرد و اضافه کرد: «با انتقال مفاهیم فرهنگی رفتارهای فرهنگی در فرد نهادینه می‌شود.»

قاسمی پیگیری مسائل جدید را منوط به داشتن نگاه جدید و تغییر دیدگاهی دانست و اشاره کرد: «اصلی‌ترین مسئله در آموزش و پرورش مدرسه است و تا بر مسائل مدرسه تمرکز نکنیم موفقیت حاصل نمی شود. با دادن اختیارات به مدارس می شود گامی در جهت رفع مشکلات آموزشی و تربیتی برداشت.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با طرح این موضوع که آموزش و پرورش بر نیروی انسانی استوار است، اذعان داشت: «هر معلم باید یک مربی باشد و مهمتر از همه این است که تربیت از خود فرد شروع شود.»

قاسمی تغییر روش های مدیریتی را از جمله ویژگی‌های آموزش و پرورش کیفی برآورد کرد و بیان داشت: «با نگرش های تربیتی سعی در تربیت خود باشیم و سپس به تربیت دیگران بپردازیم این تأثیرگذار ترین روش برای آموزش است.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: «آموزش ابزاری برای تربیت است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار