امام جمعه گلوگاه:

ارزش عبادات بر اساس آیات و روایات در احسان و نیکوکاری است

گلوگاه (پانا) - امام جمعه شهرستان گلوگاه گفت: بر اساس آیات و روایات، ارزش عبادات در احسان و نیکوکاری به همنوعان است.

کد مطلب: ۱۵۰۶۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ارزش عبادات بر اساس آیات و روایات در احسان و نیکوکاری است

مراسم شور عاطفه‌ها همزمان با مدارس سراسر کشور و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدحسن نصرالله، شهید مقاومت و خیّر جامعه بزرگ لبنان با حضور امام جمعه شهرستان گلوگاه، معاون فرماندار شهرستان، رئیس شورای شهر گلوگاه، مدیران آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان و دیگر مسئولان و خیّران شهرستان گلوگاه در دبیرستان مائده برگزار شد.

حجت‌الاسلام جلیل دماوندی، امام جمعه گلوگاه در این مراسم گفت: امام جعفر صادق(ع) در روایتی می‌فرماید: در همه امور با یکدیگر پیوند داشته باشید، به همدیگر نیکی کنید و نسبت به هم مهربان باشید.

حجت‌الاسلام دماوندی بیان کرد: یکی از معانی مهربانی، عاطفه و احسان و دستگیری از همنوعان است. پایان این روایت نیز دستور و امر خداوند بر احسان است و خداوند همراه کسانی است که تقوای الهی دارند و احسان می‌کنند.

وی عنوان کرد: مهربانی کردن تنها جنبه مالی ندارد، کمک کردن خصوصاً در رابطه با دانش‌آموزان باید در خفا باشد و بر حفظ آبروی نیازمندان توجه شود.

اسماعیل روحی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه نیز در این مراسم گفت: آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه در سال تحصیلی گذشته، مقام اول را در جذب مشارکت‌ها به دست آورد.

روحی افزود: در سال تحصیلی گذشته به همت خیّران، اولیای دانش‌آموزان و مسئولان قریب به ۳ میلیارد تومان در اختیار مدارس شهرستان گلوگاه قرار گرفت. بر همین اساس ۷۲۵ میلیون تومان از این مبلغ از سوی شوراها و دهیاری‌ها و ۶۳۵ میلیون تومان نیز با مشارکت اولیا به مدارس اهدا شد.

در این مراسم، اعضای پیشتاز دبیرستان مائده به مقام شامخ شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با اهدای شاخه گل، ادای احترام کردند.

اجرای سرود گروهی دانش‌آموزان، قرائت شعر و دکلمه دانش‌آموزی و تقدیر مصطفی کلبادی‌نژاد (از خیّران شهرستان گلوگاه) از دانش‌آموزان و فرهنگیان دبیرستان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. در پایان این مراسم، هدایای دانش‌آموزان، خیّران و مسئولان به مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال‌ دریافت شد.

خبرنگار : اویس خادم لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار