مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان است

گلوگاه (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران، یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش را مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان برای حضور در بازار کار عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۳۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان است

آیین بازگشایی مدارس شهرستان گلوگاه و نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت همزمان با سراسر کشور با حضور مدیرکل تعاون، کار و‌ رفاه اجتماعی مازندران، فرماندار و امام جمعه شهرستان گلوگاه، رئیس حراست آموزش و پرورش مازندران، بخشداران مرکزی و‌ کلباد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه، مسئولان ادارات شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، رئیس دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران به‌صورت نمادین در هنرستان برادران احمدی شهرستان گلوگاه برگزار شد.

علی باقری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در آیین بازگشایی مدارس شهرستان گلوگاه بیان کرد: در شرایطی به سر می‌بریم که زحمت‌های زیادی برای کشور کشیده شده و هنوز هم در دفاع از حریم و امنیت تلاش می‌شود که آرامش و امنیت در کشور برقرار شود.

باقری گفت: به سمتی حرکت می‌کنیم که فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مدارس را به سمت مهارت آموزی سوق دهیم زیرا برای حضور در بازار کار، مهارت آموزی در کنار مسائل تئوری ضروری است.

باقری عنوان کرد: در سالیان گذشته و در ایام تحصیل دانش آموزان، طرحی برای مهارت آموزی به نام «طرح کادر» وجود داشت که نقش مهمی در آموزش مهارت های کاربردی به دانش آموزان وجود داشت.‌

وی گفت: دستگاه های اجرایی به سوی تولید و مردمی سازی اقتصاد پیش رفته اند؛ یکی از وظایف دستگاه ما نیز ایجاد اشتغال است که این مهم برای دانش آموزان به خصوص هنرستانی ها با کسب مهارت تسهیل می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: یکی از نتایج کسب مهارت توسط دانش آموزان، دانشجویان و افراد جامعه، توسعه و رونق مشاغل خرد و خانگی است که در ۶ سال اخیر، اعطای تسهیلات مشاغل خانگی از ۶ میلیارد تومان به ۱۵۳ میلیارد تومان ارتقا یافته است.

مهدی داودی، فرماندار شهرستان گلوگاه نیز در سخنان کوتاهی دوره متوسطه دوم را دوران مهمی در آموزش و پرورش برشمرد که نیازمند توجه جدی مجموعه آموزش و پرورش و خانواده ها است.

داودی عنوان کرد: تمام هزینه هایی که در آموزش و پرورش صورت می گیرد در واقع نوعی سرمایه گذاری برای آینده این کشور است.

وی گفت: به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه از مدیر آموزش و پرورش شهرستان درخواست دارم که زنگ مشاوره در مدارس و نشست با دانش آموزان برای تبیین صحیح شیوه های مطالعه را جدی گرفته و در دستور کار قرار دهد.

اَشدّا علی الکفار، تبیین معلمان در معرفی اهداف دشمنان اسلام است

حجت‌الاسلام جلیل دماوندی، امام جمعه شهرستان گلوگاه نیز در این مراسم با توجه به تقارن شروع سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس با هفته وحدت عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) اشدا علی الکفار و رحما بینهم بودند که این آیه مصداق واقعی فعالیت در آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام دماوندی گفت: معلمان باید این عبارت را در مدرسه جا انداخته و برای دانش آموزان تبیین کنند؛ امروز نماد واقعی کفار، صهیونیست ها هستند که بزرگترین جنایات بشری را علیه مسلمانان مرتکب می شوند.

دماوندی بیان کرد: جنایات هولناک صهیونیست ها علیه فلسطینیان و نسل کشی آنان باید توسط معلمان برای دانش آموزان بیان شود؛ مقابله با دشمن تنها به دست گرفتن اسلحه نیست، تبیین و روشنگری هم جهاد ارزشمندی است.

وی در توضیح بخش دیگری از این آیه عنوان کرد: رحما بینهم نیز علاقه و محبت معلمان به دانش آموزان و کمک به آنان برای رسیدن به فلاح و رستگاری است. 

حجتالاسلام دماوندی گفت: اهتمام در انتقال مفاهیم دینی، احیای فرهنگ نماز و شعایر دینی و حفظ وحدت از مهم ترین اقداماتی است که مدارس در این خصوص می توانند انجام دهند.

اسماعیل روحی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه در این مراسم گفت: با شروع سال تحصیلی جدید، مدارس شهرستان گلوگاه با انجام اقدامات پروژه مهر آمادگی کامل برای میزبانی از دانش آموزان دارند.

روحی بیان کرد: پس از دستور مقام عالی وزارت در خصوص اهمیت پروژه مهر مدارس، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به صورت مستمر با برگزاری جلسات به صورت وبینار، مسایل آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق را رصد و پایش می کنند.

روحی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید قریب به ۶ هزار دانش گلوگاهی‌ و ۷۲۰ فرهنگی رسمی و غیررسمی در ۶۶ مدرسه شهرستان سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند؛ تمام معلمان سازماندهی و ساماندهی شدند و با کمبود معلم نیز مواجه نیستیم.

وی گفت: آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه در سال تحصیلی گذشته در ارزیابی استانی رتبه دوم استان را به دست آورد و امیدواریم با اقدامات اساسی که در پروژه مهر امسال در آموزش و پرورش صورت گرفته است شاهد حفظ و ارتقای این جایگاه باشیم. 

اجرای موسیقی سنتی و سرودهای حماسی از دیگر بخش های این مراسم بود.

خبرنگار : اویس خادم لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار