مدیر آموزش و پرورش محمود‌آباد:

جایگاه قبولی شهرستان در کنکور سراسری ۲۵ درصد افزایش یافت

محمودآباد(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان محمود‌آباد گفت جایگاه قبولی شهرستان در کنکور سراسری در سال جاری بیشتر از سال‌های گذشته بوده و ۲۵ درصد افزایش داشت و در مدارس خاص محمودآباد نیز ۲۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند.

کد مطلب: ۱۵۰۱۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه قبولی شهرستان در کنکور سراسری ۲۵ درصد افزایش یافت

علی علیزاده در گفت و گو با پانا با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در حوزه تصحیح اوراق رتبه اول استان را کسب کردیم گفت: ۵ قبولی در رشته پزشکی داشتیم و ۶۰ نفر از دانش‌آموزان ما در دانشگاه‌های سراسری در رشته‌های مختلف قبول شدند.

علیزاده با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۱۹ هزار و ۶۷۶ دانش آموز در ۳ دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم است عنوان کرد: بیش از ۸۰۰۰ دانش آموز در دوره ابتدایی، بیش از ۴۰۰۰ دانش آموز در متوسطه اول و بیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز در دوره متوسطه دوم محمودآباد در حال تحصیل هستند.

وی در رابطه با اینکه ۲۶۰۰ دانش آموز در مدارس غیردولتی این شهرستان در حال تحصیل هستند، بیان کرد: ۴۵ درصد از دانش آموزان شهری ما مهاجر هستند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مدارس از نظر ساختمان و استحکام بنا فرسوده هستند، ادامه داد: با همه این مشکلات توانستیم ۹۸ درصد از دانش آموزان را ساماندهی کنیم.

عیزاده فقر اقتصادی، بد سرپرستی و بی‌سرپرستی را مهم‌ترین عوامل ترک تحصیل دانش آموزان اعلام کرد.

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد با اعلام اینکه ۶۲/۵ درصد از ۱۲۹۹ دانش آموز پایه دهم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: شهرستان محمودآباد در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ رتبه سوم استانی را در بخش ارزیابی و عملکرد همه حوزه‌ها کسب کرده است.

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد با اظهار اینکه کتاب‌ها از مرکز توزیع استان تحویل و به مدارس توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۹۷ درصد از دانش آموزان ثبت نام کتاب را انجام دادند.

این مسئول با بیان اینکه سنجش نوآموزان به صورت کامل انجام شده است، تصریح کرد: امسال کمک کار شهرستان آمل در سنجش نوآموزان بودیم و ۱۶۰۰ نو آموز  به صورت کامل سنجش شدند.

 مدیر آموزش و پرورش محمودآباد در پایان با تأکید بر اینکه در سال جاری با دستور استانداری مازندران سرویس مدارس به سازمان همیاری شهرداری واگذار شد، گفت: این مسئولیت را سازمان حمل و نقل شهری در شهر و بخشداری در روستا بر عهده دارد.

خبرنگار : فاطمه‌زهرا محسن‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار