قائم مقام سازمان دانش آموزی:

رویکرد جدید سازمان دانش‌آموزی تربیت دانش‌آموزان مسأله محور است

ساری (پانا) - قائم مقام سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران تربیت دانش‌آموزان مسأله محور را که مسائل و دغدغه‌های جامعه را برطرف کنند، رویکرد جدید سازمان دانش‌آموزی برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد جدید سازمان دانش‌آموزی تربیت دانش‌آموزان مسأله محور است

علی فلاحتکار در نشست صمیمی با جمعی از اعضا و مربیان پسر سازمان دانش‌آموزی استان مازندران در ساری عنوان کرد: در مواجهه با مسائل دو رویکرد مطالبه گری و  حل مسأله‌ای که مطالبه‌گری را همراه خود دارد، رویکرد مورد نظر سازمان، رویکرد حل مسأله است.

فلاحتکار گفت: در دنیای غرب برای ارتباط حاکمیت و ملت مجموعه‌ای از بنیادها ایجاد شده است که کار آن‌ها گفتمان‌سازی است. نسخه بدیل این حرکت در کشور ما جریان حلقه میانی است که از رابطه امت و امامت حکایت دارد.

وی عملکرد حلقه میانی را به میدان آوردن جامعه در مقابل جریاناتی برشمرد که در برابر فطرت بشری قد علم کرده‌اند و این حقیقت نقطه مقابل غرب است که برای توجیه برخی از مسایل ضداخلاقی و ضد بشری، سوپاپ اطمینانی محسوب می شوند. 

وی با حیاتی برشمردن استفاده از ظرفیت نوجوانان در حکمرانی کشور عنوان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش نوجوانان بی‌بدیل بود؛ اکنون و در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها به چه اندازه از ظرفیت این قشر پرظرفیت بهره گرفته می‌شود؟ 

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: برای حل این چالش، باید نگاه دولت به نوجوانان و نگاه نوجوان برای خودشان و ظرفیت‌شان اصلاح شود، در نگاه مسئولان به نوجوانان همان گونه که عرض کردم تغییر باید ایجاد شود، باید به نوجوان اعتماد کرد و اجاره کنشگری غیرتصنعی به او داد.

فلاحتکار گفت: این دو گانه باید همزمان اصلاح شود و نوجوان باید خودش نسبت به جامعه نیز احساس مسئولیت کند و نگاه مسئولان را نسبت به نوجوانی و ظرفیت‌های آن اصلاح کند.

وی بیان کرد: در همین زمینه در حال تدوین برنامه‌ای هستیم‌ که دانش آموز پیشتاز، دانش آموز پانایی و عضو مجلس و شورای دانش‌آموزی نسبت به جامعه نگاه مسأله محور داشته باشد و هر خبرنگار نیز گره‌ای از گره‌های جامعه را بگشاید.

خبرنگار : سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار