رییس دانشگاه ملی مهارت مازندران:

دانشگاه ملی مهارت به دنبال اشتغال پایدار و برنامه ریزی شده برای دانشجویان است

دانشگاه ملی مهارت تنها مرجع صدور گواهی حرفه ای فارع التحصیلان است

ساری (پانا) - رییس دانشگاه ملی مهارت استان مازندران بر اشتغال پایدار و برنامه ریزی شده برای دانشجویان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۶۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه ملی مهارت به دنبال اشتغال پایدار و برنامه ریزی شده برای دانشجویان است

حسن سلمانی تیله نویی با حضور معاونان این دانشگاه در جمع خبرنگاران گفت: نگاه ما در دانشگاه ملی مهارت، تربیت دانشجویان ماهر و کارآفرین برای حضور در جامعه پس از فارغ التحصیلی است.

سلمانی با تأکید بر این که دانشگاه ملی مهارت تنها مرجع صدور گواهینامه حرفه ای فارع التحصیلان فنی است افزود: تمامی فارع التحصیلان رشته های تخصصی فنی برای استخدام در اداره ها و سازمان ها باید گواهی ملی مهارت دریافت کنند.

وی عنوان کرد: هر نهاد، سازمان یا صنایعی اگر بخواهد نیرویی از هر دانشگاهی در رشته های تخصصی نظیر مهندسی برق، کامپیوتر، مکانیک و یا سایر رشته های مرتبط استخدام کنند باید یک گواهی حرفه ای دریافت کند، که فارع التحصیلان تخصص لازم را در این زمینه دارند و تنها مرجع آن هم دانشگاه ملی مهارت است.

رییس دانشگاه ملی مهارت در پاسخ به سوال در خصوص تغییر نام  این دانشگاه با اشاره به اینکه در گذشته اکثر واحد های دانشگاهی مهارت با عنوان آموزشکده شناخته می‌شدند که دارای شخصیت یا هویت خاصی در وزارت علوم نبودند، گفت: در حال حاضر تمام واحدهای مستقر در شهرستان‌ها به نام واحد دانشگاهی شناخته می‌شوند؛ مانند دانشگاه ملی مهارت واحد شهرستان بهشهر، محمودآباد، نوشهر، رامسر و واحد‌های دیگر که در مازندران قرار دارند.

سلمانی با بیان اینکه در استان مازندران در آینده ۱۲ واحد خواهیم داشت که اکنون برخی از آنها به عنوان آموزشکده فعال هستند اظهار کرد:

 ۳ واحد آن مراکز دخترانه و ۹ واحد دیگر نیز پسرانه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از مراکز آموزش عالی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که وظیفه مدیریت دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای سراسر کشور را بر عهده دارد گفت: این دانشگاه ابتدا تحت عنوان مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) و از زیر مجموعه های وزارت آموزش و پرورش بود؛ اما در سال ۱۳۹۰ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به دانشگاه فنی و حرفه‌ای تغییر نام داد و با تمام اختیارات و امکانات به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیوست.

وی بیان کرد: این دانشگاه با نام فنی و حرفه‌ای از سال ۹۰ ایجاد شد ؛ اما در ۳ تیر ۱۴۰۳ همزمان با عید غدیر، با اعلام معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت تغییر نام داد.

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه ملی مهارت استان مازندران حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول تحصیل دارد افزود: از این تعداد ۸ هزار نفر پسر و حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر دختر در ۱۲ واحد دانشگاهی دانشگاه ملی مهارت استان مازندران مشغول تحصیل هستند.

سلمانی با استقبال از طرح ایجاد اشتغال برای دانشجویان، با تأکید بر اینکه این دانشگاه به دنبال اشتغال پایدار و برنامه ریزی شده برای دانشجویان است از انعقاد قرارداد و تفاهم نامه سه جانبه با اداره کل مخابرات، بسیج دانشجویی و دانشگاه ملی مهارت مازندران خبر داد و گفت: ۱۲ دانشگاه ملی مهارت مازندران امکانات لازم از جمله خوابگاه های خود را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند که در این طرح همکاری نمایند.

وی ادامه داد : دانشجویان در این طرح علاوه بر انجام کار و درآمد به یادگیری مهارت نیز خواهند پرداخت و پس از دریافت آموزش های تخصصی رایگان در روزها و ساعات دلخواه در طول سال با اداره کل مخابرات استان مازندران جهت توسعه و تکمیل فیبر نوری مشارکت می‌نمایند و از درآمد آن نیز برخوردار خواهند شد.

به گفته رییس دانشگاه ملی مهارت مازندران از زمان ایجاد آموزشکده ها در سال ۱۳۵۱ تاکنون ۸۵ هزار نفر فارغ التحصیل شدند.

 

خبرنگار : مهدی پور عرب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار