رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران اعلام کرد؛
بازآموزی و مهارتآموزی ۱۲۶ آموزگار استثنایی و مربی آموزش معلولان بدو استخدام
ساری (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران از بازآموزی و مهارتآموزی ۱۲۶ تَن از آموزگاران استثنایی و مربیان امور آموزش معلولان بدو استخدام در مازندران خبر داد.
مراسم افتتاحیه برگزاری دوره مهارتآموزی مربیان آموزش معلولان و بازآموزی آموزگاران استثنایی بدو استخدام استانهای مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، روسای آموزش و پرورش استثنایی استانهای مازندران و گیلان و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استثنایی کشور به میزبانی مازندران برگزار شد.
سیدسروش ساداتی جمالی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در این مراسم گفت: کیفیتبخشی به فعالیتهای آموزشی و تربیتی، اصلاح نظام حکمرانی و عدالت تربیتی ۳ حوزه مهم در آموزش و پرورش است و یکی از مهمترین مولفههای این حوزه، ارتقای صلاحیت حرفهای معلمان در راستای کیفیتبخشی فرآیند یاددهی - یادگیری است.
وی عنوان کرد: در مورد کیفیتبخشی که تمرکز بر ظرفیت نیروی انسانی نظام آموزش و پرورش یعنی معلمان است، میدانیم صِرف تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان کفایت نمیکند بلکه برای ایجاد جریان پویا و فعال در امر یادگیری، بهسازی نیروی انسانی در جریان فعالیت و خدمت هم همیشه مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش بوده است.
ساداتیجمالی بیان کرد: همگی موافق هستیم که تحول بنیادین مد نظر سند تحول باید در کف مدرسه اتفاق بیفتد و رکن اساسی مدارس که معلمان و مدیران هستند در تیررس این تحولات قرار دارند.
وی گفت: معلم، اساسیترین و تاثیرگذارترین عنصر در کیفیتبخشی به آموزش و تعلیم و تربیت است و این برنامه در جهت ارتقای صلاحیتهای حرفهای و شایستگیهای معلمان، اثربخشی بسیاری دارد.
ساداتیجمالی گفت: پژوهشگری، مقدمه معلمی است و اگر معلم پژوهشگر نباشد، نمیتواند معلم باشد و این همان نکتهای است که در سالهای قبل در نظام آموزشی ما شاید از آن غفلت شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران بیان کرد: قطعاً برنامهریزی طرح و برنامههای هدفمندی چون دورههای بازآموزی معلمان بدو استخدام، راه را برای توسعه نگاه پژوهشمحوری و خودارتقایی معلمان هموار میکند.
سرفصلهای تعیینشده از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای ارتقای صلاحیت حرفهای مخاطبان با عناوین روشها و راهبردهای آموزش و توانبخشی دانشآموزان با نیازهای ویژه، آموزش و طراحی واحد یادگیری دروس مختلف از جمله فارسی و ریاضی و ارزیابی و مداخلات توانبخشی است که مدرسان در طول دوره در ۳۲ ساعت، ملزم به تدریس آن بودند.
دوره مهارتآموزی مربیان آموزش معلولان و بازآموزی آموزگاران استثنایی بدو استخدام از ۶ تا ۱۰ مرداد در اردوگاه میرزاکوچکخان شهرستان رامسر برگزار شد که آموزگاران استثنایی و مربیان امور آموزش معلولان جدیدالورود ۴ استان اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران در این دوره الزام حضور داشتند.
در این دوره ۱۲۶ نیروی آموزشی جدیدالورود متشکل از ۷۱ آموزگار، ۳۷ نیروی گفتاردرمان و ۱۸ نیروی کاردرمان حضور داشتند.
ارسال دیدگاه