معاونین و کارشناسان آموزش باید پیشگام و نوک پیکان تغییر براساس سند تحول بنیادین باشند

خرم آباد ( پانا ) - سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان در جمع معاونین و کارشناسان آموزش ادارات آموزش و پرورش قطب دو استان لرستان گفت: معاونین و کارشناسان آموزش باید پیشگام و نوک پیکان تغییر براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشند.

کد مطلب: ۸۶۴۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
معاونین و کارشناسان آموزش باید پیشگام و نوک پیکان تغییر براساس سند تحول بنیادین باشند

نصراله بازگیران در این نشست که در شهرستان ازنا برگزار شد، از ایجاد و تقویت انگیزه، انتقال دست آوردها، تبادل تجربه، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، تطبیق رقابت و ایجاد خلاقیت به عنوان دلایل برگزاری جلسات قطبی یاد کرد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه استان لرستان ادامه داد: می بایست همکاران، معاونین و کارشناسان آموزش، تفکر آموزشی داشته و همچنین فکر کردن در آموزش را یاد دهند تا آموزش در دستگاه تعلیم و تربیت پایدار شود و شرایط برای مشارکت و پویایی فراهم آید.

وی افزود: اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تغییر است، تغییر از وضع موجود به وضع مطلوب، تغییر از برنامه ها، دیدگاه ها و عملکرد شما آغاز می شود، مطابق سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی، تغییر زمانی آغاز می‌شود که مهارت محوری، خلاقیت محوری و پژوهش محوری جایگزین تئوری محوری شود.

بازگیران در پایان از خواستن، باور مثبت داشتن و "عملگرا بودن به عنوان کلید واژه های تغییر یاد کرد و گفت: برای تغییر و تعالی باید افکار را متحول کرد؛ برنامه تعالی مدیریت مدرسه چتری است که همه فعالیتهای آموزشگاه را پوشش داده و موجب استقرار برنامه های مربوط به کیفیت بخشی و ارتقاء آموزش می شود.

در ادامه این نشست یحیی دریکوند رئیس اداره دوره اول متوسطه و دبیر اجرای برنامه تعالی استان لرستان به بیان اهمیت نظارت و مشاوره در برنامه تعالی مدیریت مدرسه پرداخت و بیان داشت: نظارت و مراقبت مستمر از روند اجرای برنامه عملیاتی آموزشگاه، تصویری واقعی از عملکرد مدرسه ترسیم نموده و با راهنمایی های لازم، شرایطی را فراهم می آورد تا مدارس با اعتماد و امید، مسیر بهبود کیفیت را بپیمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار