برگزاری دوره آموزشی مشاورین خط 1570

لرستان (پانا) - دوره آموزشی و مهارتی پاسخگویان خط ملی نماد 1570 با حضور اساتید برتر مشاوره تلفنی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی مشاورین خط 1570

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانای استان لرستان،اولین دوره آموزشی مشاوره تلفنی ویژه پاسخگویان خط  1570 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی استان لرستان با همکاری وزارت کشوردر تیر ماه 1403 برگزار گردید. دنیای پرمشغله امروز، گاه یافتن زمان و فرصت برای مراجعه حضوری به متخصصان روانشناسی دشوار می‌شود. اما خیلی از افراد با مشکلات وتصویر جلسات دوره آموزشی متخصصان پاسخگوی خط ملی نماد 1570 دغدغه هایی که دارند، تمایل به دریافت مشاوره دارند. در این شرایط، مشاوره تلفنی به عنوان راه حلی کارآمد و قابل دسترس، به کمک افراد می‌آید. مشاوره روانشناسی تلفنی نوعی از خدمات روانشناسی است که در آن، مراجع و متخصص روانشناسی از طریق تلفن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این نوع مشاوره، مزایای متعددی را برای افراد به ارمغان می‌آورد و باعث راحتی و دسترسی بیشتری می­شود. جلسات مشاوره تلفنی روانشناسی برای افرادی که وقت کمی دارند و نمی­توانند به یک کلینیک روانشناسی مراجعه کنند، بهترین انتخاب است.

در راستای اجرای برنامه دوره آموزشی ویژه متخصصان خط ملی نماد 1570، پس از نیازسنجی از خود پاسخگویان و گروه علمی مراکز مشاوره استان لرستان، سرفصل های ضروری تدوین شد. مدرسین هر دو دوره حضوری و مجازی از بین معتبرترین و کارآزموده ترین اساتید حوزه مشاوره غیرحضوری برگزیده شدند. دوره حضوری در محل مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی استان و دوره مجازی در بستر وب برگزار گردید.

در دوره حضوری سر فصل های مشاوره تلفنی، رابطه حسنه غیرحضوری، فرمول بندی مشکلات و شرح کیس های خاص آموزش داده شد.

همچنین رئوس مطالب دوره مجازی شامل جلب اعتماد، روش های روز مشاوره تلفنی و مشاوره تحصیلی و روانشناختی بود.

اگر چه مشاورین خط 1570 از متخصصین و مشاوران باتجربه در حوزه مشاوره غیرحضوری هستند، با این وجود تکنیک های روز مشاوره تلفنی، کیس های خاص، دایره وسعت مداخلات تلفنی، پیگیری موارد فوریتی و تنوع رویکردهای ارجاع از جمله مواردی بود که نیاز به آموزش و بازآموزی داشت.

خط دانش آموزی نماد، نیازمند پاسخگویانی است که دانش خود را در زمینه فرایندهای تحصیلی و اجتماعی افراد به­روزرسانی نمایند. با پیچیده­تر شدن کنکور و فرآیند هدایت تحصیلی اطلاعات قبلی منسوخ شده و نیازمند مرور بخشنامه ها و دستورالعمل های جدید خواهیم بود. همچنین مشاوران جدیدی که عضو مجموعه خط 1570 می شوند ممکن است با وجود تخصص در حوزه مشاوره حضوری، در زمینه مشاوره تلفنی نیازمند آموزش مهارت های ویژه آن باشند.

با عنایت به سرفصل های جامع دوره و اساتید متبحر آن، پاسخگویان 1570 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی استان، بیش از پیش آماده ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای به دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان محترم می باشند.

تصویر جلسات دوره آموزشی متخصصان پاسخگوی خط ملی نماد 1570

خبرنگار : محمد میرنصوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار