نوغانداری، اشتغال جدید 10 خانوار مددجوی روستایی در قم

قم (پانا) - در پی اجرای طرح هر روستا یک طرح اشتغال، 10 خانوار روستایی قمی به پرورش کرم ابریشم روی آوردند.

کد مطلب: ۹۲۴۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نوغانداری، اشتغال جدید 10 خانوار مددجوی روستایی در قم

مهرداد مصلح، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با بیان اینکه یکی از اهداف ما در قم ایجاد مشاغل در روستاهاست گفت: تا کنون در سه روستای علی آباد نیزار، نایه و دولت آباد جعفریه طرح نوغانداری را اجرا کرده ایم.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم، با اشاره به اینکه پرورش کرم ابریشم یکی از بهترین شغل های جانبی شناخته شده در کشور است گفت: شروع و ادامه این کار با کمترین زمان و امکانات میسر است و افراد خانواده در کنار هم می توانند به این حرفه مشغول باشند.
وی افزود: 10 خانوار این نهاد نیز دوره های نوغانداری را آموزش دیده اند و با ایجاد شرایط مناسب، پرورش نوغان را آغاز کرده اند.
مصلح خاطرنشان کرد: با همکاری بخش خصوصی تخم های نوغان بدون سرمایه اولیه در اختیار مددجویان قرار گرفته و نیز بخشی از خوراک نوغان هم توسط قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه قم برای مجریان این طرح فراهم شده است.
وی اضافه کرد: با پرورش صحیح کرم ابریشم، از هر 100 گرم تخم نوغان تا 25 کیلو گرم پیله برداشت می شود و قیمت خرید هر کیلوگرم پیله ابریشم، 80 هزار تومان است که به صورت خرید تضمینی برای مددجویان این نهاد انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار