جانبازان سرمایه های نظام اسلامی هستند

قم (پانا) - مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: جانبازان سرمایه های عظیم نظام اسلامی هستند، خدمت به این عزیزان موجب ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

کد مطلب: ۹۰۵۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
جانبازان سرمایه های نظام اسلامی هستند

سردار سید جوادهاشمی در نشست خبری که به مناسبت روز بزرگداشت جانباز در سالن بنیاد شهید استان قم برگزار شد اظهار کرد: جانبازان تاپای جان گوش به فرمان ولایت در مسیر دفاع از ارزشها و سرزمین اسلامی اعضا و جوارح خویش را تقدیم کردند و در دوران دفاع مقدس در مقابل 32 کشور ایستادند و به دنیا پشت پا زدند و با نثار جان خویش افتخار آفریدند.
وی ادامه داد: امروز مفتخریم از استان قم بیش از 11هزار جانباز تقدیم گردید که از این تعداد 6500جانباز کمتر از 25درصد، 4870 نفر بالای 25درصد ، 60نفر جانباز شیمیایی ، 13 نفر روشندل ، 30نفر قطع نخاع و 243 جانباز 70درصد هستند که از این تعداد 12 نفر به مقام شهادت نایل آمدند.
وی اضافه کرد: ایستادگی و مقاومت و پیشرفت های امروز مدیون مردانگی و صبر جانبازانی است که بعد از دوران دفاع مقدس در آزمونی دشوارتر با وجود مجروحیت صبر کردند و همچنان پای ارزشها ایستاده اند.
سردار هاشمی ادامه داد: مراسم گرامی داشت روز جانباز روز چهارشنبه ساعت 11 در گلزار علی بن جعفر (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) برگزار و سپس جانبازان به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشرف می شوند و برنامه دعای توسل در حرم مطهر با حضور هیات جانبازان استان برگزار می شود.
وی بیان داشت: دیدار با مراجع عظام تقلید، اجرای طرح علمداران حماسه دیدار ائمه جمعه قم به نمایندگی از مقام معظم رهبری، بزرگ جانباز انقلاب اسلامی، با جانبازان در شهر و بخش های استان از دیگر برنامه های روز جانباز است.
مشاور استاندار قم در امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب بنیاد را افضل نهادها نامید تا وظیفه سنگین مسوولان در قبال شهدا و ایثارگران و خانواده ایشان مورد تاکید قرار گیرد.
دکتر گروسی افزود: در این راستا با تاکیدات استاندار قم و متناسب با وظایف شورای هماهنگی امور ایثارگران با کمک سایر دستگاهها و معرفی مسئولان ایثارگر دستگاهها و تشکیل جلسه شورا امور مربوط به ایثارگران مورد پیگیری قرارمی گیرد.
وی همچنین به تشکیل شورای مشورتی استاندار با حضور ایثارگران اشاره کرد و افزود: امروز شاهد حضور 443 نخبه شاهد و ایثارگر در استان هستیم که از این تعداد 217 نفر از جانبازان و خانواده معظم ایشان هستند و این ظرفیت مناسبی در استان است و باید به جامعه معرفی شود.
وی افزود: امسال سال رونق تولید است و علارغم همه مشکلات جسمی بسیاری از این نخبگان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی فعالیت دارند و در صحنه ای دیگر مشغول جهاد هستند و ضروری است تا از این ظرفیت ها استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار