مسافرت خود را با شناخت کافی از راه های بین شهری آغاز کنید

قم (پانا)- رئیس پلیس راهور استان قم گفت: مسافرت خود را با شناخت کافی از راه های بین شهری آغاز کنید.

کد مطلب: ۹۰۴۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مسافرت خود را با شناخت کافی از راه های بین شهری آغاز کنید

سرهنگ " علی حسن قیصری" ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن نوروز 98 اظهار کرد: قبل از رفتن به مسافرت از میزان مسافت و ساعات لازم برای رانندگی اطلاعات کافی را به دست آورید.
وی افزود: با کسب اطلاع از نقاط حادثه خیز، مسیر مناسبی را برای رانندگی انتخاب کرده و نیز ساعت مناسبی را برای آغاز حرکت از مبداً انتخاب کنید.
سرهنگ قیصری ادامه داد: تنها در صورت برخورداری از سلامت جسمی و روحی اقدام به رانندگی کرده و قبل از شروع رانندگی حتماً به مقدار کافی استراحت کنید.
رئیس پلیس راهور استان قم اضافه کرد: با شناخت کافی از راه های بین شهری مسافرت خود را آغاز کنید، قبل از سفر، فشار باد تایرها حتی تایر زاپاس را بازدید کنید چرا که اختلاف فشار باد تایرها می تواند در کنترل خودرو تاثیر بگذارد.
وی بیان داشت: قبل از مسافرت خودروی خود را از نظر فنی و تجهیزات لازم از جمله نشت روغن، بنزین، آب و مایعات دیگر، وضعیت چراغ ها، میزان بودن آب باطری و صحت کار سرعت سنج و سایر وسایل اندازه گیری و ترمزها را بررسی کرده از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.
سرهنگ قیصری اعلام کرد: قبل از سفر چرخ های اتومبیل خود را آچارکشی کرده و لوازم یدکی مورد نیاز خود مثل شمع پلاتین، تسمه پروانه ، پروانه، تایر زاپاس، ابزار و آلات و روغن ترمز را به همراه داشته باشید.
وی ابراز داشت: در اتومبیل های سواری بـرای حمل بار فقط از باربندهای تایید شده مجاز استفاده کرده و از حمل بار بیش از حـد مجاز (50 کیلوگرم) بپرهیزید.
رئیس پلیس راهور استان گفت: شماره تلفن های ضروری نظیر اورژانس، هلال احمر، امدادرسانی را به همراه داشته باشید و برای استراحت کردن جایگاه بالاتر از سطح زمین را انتخاب کرده و از اقامت در مکان های خلوت و نامطمئن بپرهیزید.
سرهنگ قیصری خاطرنشان کرد: از مصرف داروهای خواب آور قبل و در حین رانندگی جداً خودداری و تنها در توقفگاه های مخصوص توقف کنید.
رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: بعد از 2 ساعت رانندگی، استراحت مختصری کرده و سپس به رانندگی ادامه دهید و در طول سفر نیز از خوردن و آشامیدن، صحبت با سایر سرنشینان و مکالمه با تلفن همراه خودداری کنید.
سرهنگ قیصری اظهار داشت: کمربند ایمنی وسیله ای است که کارآمدی آن در کاهش ضایعات انسانی و جراحات ناشی از سوانح رانندگی به اثبات رسیده است بنابراین بستن کمربند ایمنی را هرگز فراموش نکنید.
رئیس پلیس راهور استان افزود: از سبقت و سرعت غیرمجاز خودداری کرده و در طول سفر، فاصله لازم را با خودروهای جلویی رعایت کنید.
سرهنگ قیصری در پایان از شهروندان خواست تا چنانچه دچار سانحه رانندگی شدند خونسردی خود را حفظ کنند و بلافاصله با مرکز فوریت های پلیس 110 تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار