اجرای بیش از 250 پروژه توسط شهرداری قم

قم (پانا)- معاون عمرانی شهرداری قم گفت بیش از 50 درصد از پروژه های تعریف شده شهرداری در سال 97 به مرحله اجرا رسیده است.

کد مطلب: ۸۹۸۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بیش از 250 پروژه توسط شهرداری قم

علیرضا قاری قرآن معاون عمرانی شهرداری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در شهرداری قم انجام شد با اشاره به تکمیل سومین رمپ و لوپ پل 9دی در ماه گذشته اظهار کرد: آخرین رمپ و لوپ این پل در سال 98 به فاز بهره برداری خواهد رسید و اهتمام شهرداری به صورت جدی برای تکمیل این پروژه عمرانی متمرکز شده است.
وی از اجرای عملیات تملک پروژه بلوار کارگر و سنگینی اجرای آن خبر داد و افزود: در حال حاضر بهره برداری از این مسیر نیز انجام شده، ضمن اینکه در محور شهرک قدس به آیت الله بروجردی و بالعکس نیز پیمانکار مشغول کار و در حال تکمیل آن است.
معاون عمرانی شهرداری در بخش دیگری از صحبت های خود به قراردارد پیمانکاری برای پروژه غیر همسطح ولیعصر اشاره کرد و گفت: براساس این قراردارد پیمانکار باید تا پایان شهریور ماه 98 کل این پروژه را تحویل دهد، که امیداوریم با توجه به دهانه عریض و روش اجرای منحصر به فرد این پروژه و حساسیت بالای آن با وجود ایستگاه مترو در این محل، هر چه سریعتر امر بهره برداری از این پروژه عظیم به منصه ظهور برسد.
قاری قرآن با اشاره براینکه تلاش می کنیم بخش مسدود میدان ولیعصر تاپایان سال 97 و با توجه به ترافیک ایام نوروز بازگشایی شود، در خصوص پروژه پل فردوسی و تقاطع پیامبر اعظم گفت: این پروژه ها که با پیشرفت مطلوبی در حال اجرا شدن است نیز در فاز نخست زیرگذر اصلی آن به بهر برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به پروژه محور جمهوری - میدان امام حسین(ع) تا خیابان یادگار امام آن را از پروژه های شاخص استان در سال 98 جهت اجرا خواند و افزود: این پروژه بلوار جمهوری را به بلوار بنی فضل متصل می کند.
معاون عمرانی شهرداری گفت: برای اجرای این پروژه حدود 20میلیارد تومان بودجه تعیین شده که فاز دوم آن نیز از انتهای بلوار جمهوری تا بزرگراه امام علی(ع) می رسد.
قاری قرآن در زمینه اجرای پروژه های دیگر در سطح استان در سال 98 گفت: در ردیف بودجه سال 96 اجرای 710 پروژه پیش بینی شده بود که از این مقدرا 70 درصد محقق شد اما در سال 97 به دلیل مشکلات اقتصادی و ارزی پیش آمده به ناچار 30 درصد پروژه ها ختم پیمان و برخی از آنان به صورت مجدد با تعدیل به پیمانکاران واگذار شد که تا پایان سال در خوش بینانه ترین حالت 50 درصد پروژه ها به اتمام خواهند رسید.
وی با اشاره به توزیع بیش از 300 هزار تن آسفالت در سال 96 مقدار توزیع در سال 97 را 250 هزار تن خواند و گفت: در دو سال آینده تمام نیازهای شهر به پوشش آسفالت برطرف می شود،

معاون عمرانی شهرداری در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به وضعیت متروی و منوریل گفت: فاز نخست متروی قم 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با توجه به تغییر قیمت ها زمان تکمیل آن تا شهریور ماه سال 98 به تعویق خواهد افتاد.

وی با اشاره به نیاز ریلی بیش از 3800 تن ریل در پروژه منوریل از پیاده سازی یک هزار تن ریل در بخش مترو خبر داد و گفت: قرارداد 3هزارتن دیگر نیز بسته شده است و تا پایان سال این ریل‌ ها نیز در محل پیاده سازی می ‌شود و نیاز کل خط مترو با این تعداد تامین خواهد شد و نیاز به خرید ریل مجدد وجود ندارد.

قاری قرآن ابراز امیدواری کرد تا پایان دوره کنونی شهرداری بتوانیم خط A متروی قم را در فاز نخست به بهره برداری برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار