اقدامات خداپسندانه هلال احمر بسیاری از آسیب ها را رفع می کند

قم (پانا)- به گفته عضو هیئت مدیره جمعیت هلال احمر قم اقدامات خداپسندانه و خیرخواهانه هلال احمر بسیاری از آسیب ها را رفع می کند.

کد مطلب: ۸۱۸۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات خداپسندانه هلال احمر بسیاری از آسیب ها را رفع می کند

در نشست هیئت مدیره جمعیت هلال احمر قم که با حضور مدیرعامل و نماینده ولی فقیه در جمعیت استان برگزار شد، آیت الله اعرافی با ابراز خرسندی از فعالیت های جمعیت هلال احمر قم عنوان کرد: خوشبختانه عزم جدی در مجموعه مشهود است و اقدامات خداپسندانه و بشردوستانه هلال احمر گره گشای بسیاری از مشکلات می باشد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه برنامه بلند مدت تدوین شده در هلال احمر از کارهای مثبت است و می تواند زمینه ساز خدمات گسترده ای شود. افزود: باید در برنامه های معرفتی و فرهنگی امداد و نجات به تولید و فکر اثر پرداخت و و برنامه ای بر اساس آن تدوین شود و نتایج آن در جامعه ملموس باشد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: موضوعات تبلیغی و تشویقی حوزه و مشارکت طلاب نیز می تواند در برنامه های راهبردی هلال احمر اثر گذار باشد، در این راستا دفتر اجتماعی جمعیت و ستادهای راهبردی در رفع آسیب ها باید جلساتی مشترکی در جهت پیگیری مسائل داشته باشند.

وی با اشاره بر اینکه فعالیت های حوزه در هلال احمر باید از قم و کشور ابلاغ شود تا الگویی در سطح کلان گردد. گفت: همچنین طرح جامع و تحقیقاتی با مشارکت حوزه و هلال احمر می تواند منشاء خیر گردد ضمن اینکه در توسعه کانون های طلاب در جمعیت هلال احمر نیز باید تلاش کرد.

آیت الله اعرافی در این نشست با ارائه پیشنهادی در رفع مشکل زلزله زدگان کرمانشاه بیان کرد: ستاد حوادث حوزه ای نیز در کشور و به ویژه در کرمانشاه مستقر شود تا بتوان راهکارهایی اساسی در رفع مشکلات آسیب دیدگان اندیشید.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت در حوزه جوانان موجب نشاط و پویایی در جامعه می شود و آثار و برکات خوبی به همراه خواهد داشت. بیان کرد: در حوزه بین الملل باید تعاملات گسترده ای را پی ریزی کرد تا به نتایج مثبتی در معرفی فعالیت ها دست یافت.

وی عنوان کرد: اقدامات و تلاش‌های مؤثر جمعیت هلال‌احمر این نهاد اجتماعی و حرکت های خوب آن بسیار ارزشمند است و جوانان عزیز قمی و دانشجو و طلاب که همراه هلال احمر در خدمت به جامعه قدم برمی دارند کار با ارزشی ارائه می کنند.

عضو هیئت مدیره جمعیت هلال احمر قم یادآور شد: قم باید به پایگاهی فکری و علمی برای فعالیت‌های بشردوستانه تبدیل شود همچنین ضروری است تعالیم و آموزه‌های بشردوستانه اسلام تبدیل به یک گفتمان خدمت‌رسانی اجتماعی صحیح در عرصه‌های جهانی گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار