نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

خیرین مدرسه‌ساز مال خود را ماندگار می‌کنند

قم (پانا)- نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، خیرین و از جمله خیرین مدرسه ساز را باهوش ترین و آینده‌نگر ترین انسان‌ها خواند و گفت: آنان می دانند مال و نتیجه عمر خود را در چه راهی مصرف کنند تا ماندگار شود.

کد مطلب: ۱۵۱۲۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه‌ساز مال خود را ماندگار می‌کنند

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری امروز در آیین افتتاح مدرسه مُعظم خیّری دکتر سیدمحمد برقعی در منطقه شهرک ایثار قم اظهار کرد: سلسله جلیله سادات برقعی از خانواده های اصیل و ریشه دار قم هستند که بحمدالله آثار وجودی ایشان در عرصه های مختلف ظهور و بروز دارد.

وی با اشاره به آیه مبارکه «ما عندکم ینفد و ما عند الله باق» افزود: افرادی مانند دکتر سیدمحمد برقعی مال خود را در راه خیر خرج نمی کنند؛ بلکه آن را ماندگار می کنند.

ذوالنوری همچنین خیرین و بویژه خیرین مدرسه ساز را از باهوش ترین و آینده بین ترین انسان ها دانست و گفت: آنان می دانند که صرف عُمر و اموال در راه رشد و تعالی فرزندان این آب و خاک، یک باقیات الصالحات ماندگار است که نتیجه ای جُز کسب رضای الهی به دنبال ندارد.

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: تسریع در پرداخت مطالبات فرهنگیان و پرداخت حق الزحمه و حق التدریس معلمان در دستور کار است.

علی درویشی همچنین اضافه کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور، سرانه فضاهای آموزشی باید به بیش از ۶ متر مربع برسد.

وی همچنین گفت: اگرچه در ظاهر به نظر نمی رسد که استان قم در زمینه فضاهای آموزشی، نیازی جدی دارد؛ اما شاخص های زیرساختی مطلب دیگری را نشان می دهد؛ از این رو امیدواریم با همت مسئولان و خیرین، رشد مدرسه سازی در قم شتاب بیشتری بگیرد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم، مدرسه دکتر سیدمحمد برقعی را نمونه یک مدرسه الگو در کشور خواند و گفت: مهم این است که این مدرسه به همت یک شخصیت علمی کشوری بنیان نهاده شده است.

علیرضا رحیمی در ادامه به برخی افتخارات علمی دانش آموزان قم در چند سال اخیر پرداخت و خاطر نشان کرد: کسب ۳۵ مدال المپیادهای کشوری و بین المللی در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ توسط دانش آموزان قمی، ارتقای ۱۳ پله ای رتبه استان در پژوهش سراها، کسب رتبه اول کشور در رشته علوم و معارف اسلامی و همچنین کسب رتبه سوم کشور در رشته علوم ریاضی و فنی از جمله این افتخارات است.

و اما خانم الهی قمشه ای به عنوان یکی از شاگردان سیدمحمد برقعی نیز در سخنانی تصریح کرد: ما مصادیق علمی و تربیتی فراوانی را در رفتار استاد خود، دکتر برقعی دیده ایم و از ایشان درس گرفته ایم.

وی با تصریح بر این که عُمرِ فانی را باید در راهِ باقی یعنی علم و معرفت و عشق سپری کنیم افزود: همه خطاهای زندگی از جهل است و بر این اساس، مهم ترین خدمتی که می توان برای حیات جامعه انجام داد؛ اشاعه فرهنگ علم آموزی است.

وی در پایان سخنان خود این غزل زیبای سعدی را تقدیم کرد:

پیش ما رسمِ شکستن نبود عهد وفا را

الله الله تو فراموش مکن صحبت ما را

قیمت عشق نداند قدم صدق ندارد

سست‌عهدی که تحمل نکند بار جفا را

گر مُخَیَّر بکنندم به قیامت که چه خواهی

دوست ما را و همه نعمت فردوس شما را

گر سرم می‌رود از عهد تو سر باز نپیچم

تا بگویند پس از من که به سر برد وفا را

خنک آن درد که یارم به عیادت به سر آید

دردمندان به چنین درد نخواهند دوا را ...

و اما سفیر ملی مدرسه سازی نیز در این مراسم با تقدیر ویژه از کادر مدرسه، اولیاء و دانش آموزان مدرسه دکتر سیدمحمد برقعی اظهار کرد: خوشبختانه مراسم امروز سبب شد تا برخی خیرین عزیز به ساخت مدارس دیگری در قم تشویق شوند.

ابوالفضل هندویان همچنین از دانش آموزان مدرسه دکتر سیدمحمد برقعی خواست قدر مدرسه خود را بدانند و در نظافت مدرسه خود آنقدر کوشا باشند که مدرسه همیشه تمیز و مرتب باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار