جراح برجسته مغز و اعصاب و خیّر مدرسه ساز قمی:

دانش‌آموزان باید به دنبال کشف حقایق باشند

قم (پانا) - جراح برجسته مغز و اعصاب و خیّر مدرسه ساز قمی گفت: هر دانش آموز گنجینه ای ارزشمند برای کشور است و باید به دنبال کشف حقایق باشد.

کد مطلب: ۱۵۱۲۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید به دنبال کشف حقایق باشند

سیدمحمد برقعی امروز در مراسم افتتاح مدرسه دخترانه ۱۴ کلاسه ای به نام خود در ناحیه چهار آموزش و پرورش قم با ابراز شرمندگی از این که این کار کوچکش، بزرگ جلوه داده می شود اظهار کرد: لازم است تا همه ما در مفاهیم مهمی مانند زندگی، مسئولیت، هدف از زندگی و مانند آن بیشتر تأمل و تدبر داشته باشیم.

وی هدف مهم زندگی را فرار از جهل و پاره کردن بند و قفل زندان جهالت دانست و گفت: زمانی انسان ها تحت تأثیر تعالیم کلیسا بوده و بر این باور بودند که زمین مسطح است اما دانشمندانی مانند نیوتن، گالیله و جوردانو، تحولی در دانش بشر ایجاد کردند و سبب لرزش دانش کلیسا شدند.

این دانش آموخته مدرسه حکیم نظامی قم در ادامه به اهمیت نقش بسیار مهم معلمان در تعلیم و تربیت دانش آموزان و فتح قله های علم و دانش پرداخت و خاطر نشان کرد: این معلمان بادانش و فرهیخته هستند که می توانند دانش آموزان ما را به عنوان گنجینه هایی ارزشمند، به خوبی پرورش دهند تا چنین نباشد که دانش آموزان در هنگام پایان مدرسه، کتابهایی مانند کتب حافظ، سعدی، مولوی و فردوسی و یا کتبی مانند بینوایان و یا  جنگ و صلح را نخوانده باشند.

برقعی با تصریح بر این که باید بدانیم در کجای تاریخ ایستاده ایم و نباید به خودمان مغرور شویم؛ به اهمیت آموزش های میدانی و کاربردی توجه داد و تصریح کرد: معلمان ما باید به دانش های روز مسلط باشند تا بتوانند برای دانش آموزان خلق دانش کنند؛ چراکه با صِرف تئوری ها و لاطائلات و همچنین امور سطحی و روزمره به جایی نمی رسیم.

خیّر مدرسه ساز قمی با یادآوری مجدد اهمیت نقش بی بدیل معلمان در تعلیم و تربیت درست دانش آموزان تأکید کرد: آموزش و پرورش باید دانش آموزان را بر اساس علایق خود دانش آموزان تربیت کند.

این جراح و متخصص برجسته مغز و اعصاب کشور با بیان این که معلمان ما باید سمبل آرامش، آموزش و همچنین جنگ با جهالت باشند افزود: ننگ یک جامعه است که معلمانش تأمین نباشند.

برقعی همچنین از دانش آموزان خواست تا با یادگیری و درک حقایق زندگی و دوری از خرافات، خود را به دانش کارآمد روز مجهز کنند و به کمک و یاری همنوعان خود بشتابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار