مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

میزبانی آموزش و پرورش استان قم از 1400 نومعلم

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت‌ هدف معلمان حراست از ارزش‌های اسلامی و تربیت نیرو و سرباز برای حضرت ولی عصر(عج) باشد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
میزبانی آموزش و پرورش استان قم از 1400 نومعلم

علیرضا رحیمی، طی سخنانی در همایش «عهد جانان» ویژه نومعلمان استان قم که امروز در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت، بویژه سیدحسن نصرالله و سرداران شهید حاج قاسم و نیلفروشان اظهار کرد: اینکه همه ما امروز در زیر سایه پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم، مرهون زحمات و تلاش‌های خالصانه امام بزرگوارمان و رهبری‌های شجاعانه و بی‌مثال رهبر عزیز انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت، مقدس‌ترین کاری بوده که انبیاء و اولیاء بر عهده داشته‌اند، گفت: شما نومعلمان وارد زیباترین و مقدس‌ترین عرصه خدمت در جامعه شده‌اید و ما میزبان 1400 معلم جدیدالورود ابتدایی، معلم استثنایی، مربی بهداشت، پرورشی، تربیت‌بدنی، دبیران متوسطه، هنرآموزان و ... هستیم.

رحیمی با نقل جمله‌ای از مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی در دیدار معلمان با ایشان خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند تمام مشاغل انتخابی است جز شعل معلمی؛ تنها کسی که شغل را برایش رقم می‌زنند و انتخاب می‌کنند، معلم است و این شغل، بسیار شیرین و پرمسئولیت و مقدس است.

وی افزود: همین که این اذن را به ما دادند و وارد وادی معلمی شدیم، خود جای تقدیر و تبریک دارد؛ ان‌شاءالله این موقعیت مبارک باشد و هر مسئولیتی را که در حوزه آن بر عهده داریم، با تمام توان انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فرازونشی‌ های سازماندهی نیروها گفت: تا آنجا که در توان داشتیم، تلاش کردیم که محل کار همکاران به محل سکونت‌شان نزدیک باشد و رضایت خاطرشان فراهم شود.

وی با بیان هدف از برگزاری همایش عهد جانان در مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: منظور از زیارت با معرفت ائمه(ع) این است که بدانیم آن امام، سخن ما را می‌شنود و ما امروز در این مکان مقدس حاضر شده‌ایم تا در محضر حضرت ولی عصر(عج)،  یک هدف مشخص و راهبرد درست و صحیح برای کار معلمی‌مان تعریف کنیم.

رحیمی تاکید کرد: با امام زمان مان عهد می‌بندیم که برای ایشان یار و سرباز تربیت کنیم و این عهد را تا پایان 30 سال خدمت خویش، هر روز با خود تکرار کنیم و نظم و کیفیت کارمان و راهبرد و نحوه رسیدن به هدف را بر اساس این عهد، برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش الگویی معلمان برای متربیان و دانش‌آموزان، گفت: نوع حرف زدن، نگاه کردن و پوشش و نگاه اعتقادی یک معلم نقش الگویی دارد و معلم در خانه و مدرسه و خیابان، هیچ فرقی نمی‌کند؛ هر جا باشد معلم است و در جلوی دید قضاوت و نگاه همگان قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: انسان به هر مجموعه‌ای بخصوص مدارس که وارد می‌شود، نباید منفعل باشد بلکه باید فعال و کنشگر بوده و نقش‌آفرینی کند.

وی تاکید کرد: امروز زنده نگاه داشتن ارزش‌های اسلامی و دفاع از خون شهدا و حریم ولایت وظیفه همه ما هست و یک معلم نباید به صرف جدیدالورود بودن به مجموعه‌ای، در برابر دیدگاه‌های غلط سکوت کند.

رحیمی همچنین آسیب‌های فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: فضای مجازی فوایدی نیز دارد اما باید مراقب باشیم در دام آسیب‌های آن گرفتار نشویم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نومعلمان عموما متولدین نظام مقدس جمهوری اسلامی و محصول تربیت در این نظام و زیر پرچم آن هستند، گفت: امام خمینی(ره) از ایمان مردم عمل خیر تولید می‌کرد و شما هم تلاش کنید در کارهای خیر و عام‌المنفعه همچنین خادمیاران رضوی پیشتاز باشید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: طرح خادمیاران رضوی برکات بسیار فراوانی داشته است بطوریکه به‌عنوان نمونه، برگزاری کلاس‌های تقویتی از سوی معلمان این طرح، از تکرار پایه 1500  دانش‌آموز در استان جلوگیری کرد.

وی طرح «هر فرهنگی به نیابت از یک شهید» را دیگر اقدام خیرین فرهنگی استان برشمرد و گفت: در این طرح هر معلم، هزینه تحصیلی یک یا چند دانش‌آموز یتیم را بر عهده می‌گیرد و ماهیانه مبالغی را به دانش‌آموزان کمک می‌‌کند.

رحیمی توجه به قرائت قرآن و آیین صبحگاهی و نماز جماعت مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: معلمان و مدیران مدارس در توجه به اینگونه مسائل، جدی باشند و با ارتباط چهره به چهره و حضور فعال،‌ انقلابی در نماز جماعت مدارس ایجاد کنند و در جلب توجه دانش‌آموزان اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه داشتن برنامه‌ریزی و اراده و تبعیت از الگوهای مناسب، دو شرط موفقیت هر انسانی است، عنوان کرد: مطالعه سیره زندگی بزرگان و علمایی نظیر حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و استاد مطهری و نیز آشنایی با سیره شهدای والامقام نقش بسزایی ‌در سازندگی شخصیت انسان و انس وی با قرآن و مکتب اهل بیت و ولایت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین توجه به اسناد بالادستی مثل سند تحول آموزش و پرورش و زیرنظام‌های این سند و برنامه درس ملی و آیین‌نامه‌های اجرایی مدارس را مورد توجه قرار داد و افزود: نومعلمان، شرکت در جلسات گروه‌های آموزشی و آشنایی و ارتباط با همکاران و سرگروه‌ها را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه انسان امانتی است که روح خدا در آن دمیده شده، گفت: انسان وقتی از لحاظ عاطفی تکریم بشود، شخصیت می‌یابد و همه ما باید تلاش کنیم آستانه تحمل‌مان بالا برود و دانش‌آموزان را بخوبی تکریم و تربیت کنیم.

رحیمی تصریح کرد: با صبر و متانت و توکل بر خدا قادر خواهیم بود شاگردانی همچون علمای بزرگوار و سردار شهید حاج قاسم تربیت کنیم و تحویل جامعه دهیم.

خبرنگار : ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار