میزبانی قم از دسته‌های عزاداری در سالروز شهادت حضرت معصومه(س)

قم (پانا) - معاون استاندار قم گفت: استان قم میزبان زائران و دسته‌های عزاداری از استان های مختلف در سالروز شهادت حضرت معصومه(س) خواهد بود.

کد مطلب: ۱۵۰۹۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
میزبانی قم از دسته‌های عزاداری در سالروز شهادت حضرت معصومه(س)

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در نشست هماهنگی خادمان و موکبداران شهادت کریمه اهلبیت(ع) که از سوی ستاد مردمی خادمان ملیکه ایران که در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به تحولات منطقه و جنایت های اخیر رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: اقدامات و ایستادگی جبهه مقاومت نشان داد که رژیم غاصب صهیونیستی ضربه پذیر است.

وی افزود: هیمنه استکبار به برکت خون سید حسن نصرالله درهم شکسته و معلوم شد این رژیم غاصب در برابر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی توان تقابل ندارند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم افزود: شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیل فروشان هم تبریک و هم تسلیت دارد و این شهادت، آغاز نصرالله برای پایان رژیم اشغالگر قدس است.

وی در ادامه با تسلیت در پیش بودن ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بیان کرد: امسال برای نخستین بار ستاد مردمی شهادت کریمه اهل بیت علیهم السلام برای ساماندهی ارائه خدمات از سوی تشکل های مردمی تشکیل شده است.

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: در ایام اربعین حسینی شاهدیم که خادمان حسینی با هر توانی به میدان می آیند تا خدمت شایسته ای به زائران ارائه کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد زائران خارجی اربعین حسینی، ایرانی ها هستند گفت:جمعیت استان قم برای زیارت اربعین نیز قابل توجه است و بیش از ۲۰۰ هزار نفر از قمی ها به سفر اربعین مشرف می شوند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم اضافه کرد:امسال ۱۳۲ موکب از قم در عتبات عالیات و نقاط مختلف کشور عراق برپا شده و همه توان خود را برای خدمت به زائران بسیج کردند.

وی ادامه داد: در سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دسته های عزاداری از استانهای مختلف به صورت هیاتی وارد شهر مقدس قم می شوند و هم اکنون ده ها هزار نفر در قم مستقر شدند.

معاون استاندار قم افزود: در ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) موکب های ایرانی و عراقی از عزاداران بانوی کرامت پذیرایی می کنند.

وی گفت: علاوه بر خدمات پذیرایی موکب های فرهنگی نیز در این ایام در میدان امام خمینی(ره)  برپا خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی مقدم ادامه داد: امسال موکبی در خیابان انقلاب(چهارمردان) نخواهیم داشت و همه موکب ها در میدان آستانه مستقر خواهند شد و تلاش می شود زیرساخت های لازم برای موکب داران فراهم شود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار